PrintFrendly

2013. augusztus 14., szerda

Színes tarhonyás hús

Kis családunk nagy kedvence a tarhonyás hús, azt hiszem igazi klasszikus. Most egy kis csavarral készítettem el. Csempésztem bele egy kis zöldséget. Különlegesebb és színesebb is lett. Nem rontotta el :-)
Sokáig kísérleteztem, hogy adott mennyiségű tarhonyához mennyi víz is szükséges. Aztán egy kedves úrtól halottam, hogy ő ezt a csészés módszert alkalmazza. Kipróbáltam és azóta én is így készítem. A víz mennyisége pont elég, nem lesz se túl száraz, se túl lédús a tarhonya. Pont így szeretjük.
Hozzávalók 4 főre:
  • 70 dkg karaj
  • 2 ek olaj
  • 1 púpos kk só
  • 1 nagy csipet bors
Tarhonyához:
  • 3 ek olaj
  • 2 csésze tarhonya (csésze=2,5 dl, ez 400g )
  • 1 leveskocka
  • 1 kk só
  • 1 késhegynyi bors
  • 4 csésze víz
  • 1 doboz kukorica fele (140g)
  • 1 kápia paprika fele
  • 1 kis csokor friss petrezselyemlevél
 A húst alaposan megtisztítjuk, majd kb. 1,5*1,5 cm-es kockára vágjuk. (A gyerekek kedvéért ilyen picikre.) Kicsit hagyjuk lecsöpögni.
Az olajat felforrósítjuk, majd a husit rádobjuk és fehéredésig pároljuk. Meghintjük sóval, borssal és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Fedő alatt puhára főzzük.
Közben egy másik tálban a tarhonyához az olajat felforrósítjuk, ráöntjük a 2 csésze tarhonyát és közepes lángon pár perc alatt, néha-néha megkavargatva szép világos barnára pirítjuk.
Rámérjük a 4 csésze vizet, óvatosan, mert a felcsapó gőz megégetheti a kezünket.
Beledobjuk a leveskockát, sózzuk, borsozzuk.
Fedő alatt kis lángon addig főzzük, míg a tarhonya épp teljesen meg nem puhul és a víz már elfőtt róla. Közben párszor érdemes megkeverni.
Majd a lángot elzárva és a fedőt rajtahagyva kicsit hagyjuk még puhulni.
A konzerv kukoricát átmossuk és hagyjuk lecsöpögni. A paprikát és a zöldlevelet megmossuk, előbbit apró kockára, utóbbit finomra vágjuk.
A húst a tarhonyához keverjük és beleforgatjuk a kukoricát, paprikát és a levelet is.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése