PrintFrendly

2013. november 6., szerda

Sajtos burgonyakrémleves

Végre elállt az eső, a nap is kisütött, de csípős szél fúj. Az este azon törtem a fejemet, milyen levest is főzzek ma. Valami krémes, meleg levesre vágytam, ami egyszerűen és hamar elkészíthető. Elég sűrű lett, de nem bántam. A sajttól és a tejszíntől istenien krémes fogás kerekedett belőle.

Hozzávalók 4 főre:

  • 50 dkg krumpli
  • 1 kk só
  • 1 nagy csipet bors
  • 0,5 leveskocka
  • 1 tubus zöld-fűszeres sajtkrém (100g)
  • 2 dl főzőtejszín (20%-os)

A krumplit alaposan megtisztítjuk, meghámozzuk és felkockázzuk.

Feltesszük főni annyi vízzel, ami ellepi.

Beleszórjuk a fűszereket és a leveskockát.

Ha megpuhult a krumpli, merülő mixerrel pépesítjük.

Hozzáadjuk a sajtkrémet, a tejszínt, jól elkeverjük és a tűzhelyre visszatéve addig kavargatjuk, míg a sajt szét nem olvad benne.

Ha túl sűrűnek találjuk, adhatunk hozzá kevéske tejet vagy vizet.

Melegen, pirított bacon vagy szalonna kockákkal kínáljuk.

Én most apróra vágott császárszalonnával szórtam meg.


Akik elkészítették:
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése