PrintFrendly

2013. november 4., hétfő

Magvas vágott bucik

Hiába fagyasztottam le pár szelet kenyeret a hosszú hétvége alkalmából, az is kevésnek bizonyult, ezért vasárnap este készítenem kellett valamit a másnapi reggelihez. A sokáig puha krumplis kelt tésztát dagasztottam be és hosszúkás bucikat formáztam. Kevéske maggal meghintettem. Duci kis finomságok lettek. Amint kivettem a sütőből, Nagyobbikom azonnal kérte, alig győzte kivárni, hogy hűljön kicsit :-) 
Hozzávalók 8 bucihoz:

Tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 2 kk só
  • 0,5 dl olaj
  • 2 ek tejföl
  • 1 nagyobb méretű krumpli (kb. 15 dkg)

Tetejére:

  • 1 tk szezámmag
  • 1 tk lenmag
  • 1 tk tökmag
A krumplit alaposan megtisztítjuk, meghámozzuk, apróra vágjuk és sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
Egy krumpli törővel pépesre törjük.

Az élesztőt felfuttatjuk egy kis langyos tejben a cukorral.

A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a megtört krumplit, a felfutott élesztőt, a sót, az olajat, a maradék tejet és a tejfölt.

Alaposan kidagasztjuk.

Meleg helyen, konyharuhával letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, 8 egyenlő részre vágjuk.

Minden tésztát hosszúkás bucikká formázunk.

Sütőpapírral bélelt nagyobb tepsibe fektetjük, és 2 metszést ejtünk a tetején.

A sütőt előmelegítjük.

A bucikat 20 percet hagyjuk kelni.

Lespricceljük vízzel, megszórjuk a magokkal.

20 perc alatt 180 fokon hőlégkeveréssel megsütjük.

Rácson hagyjuk kihűlni.

Akik elkészítették:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése