PrintFrendly

2021. július 9., péntek

Krumplival töltött rántott cukkini

A történet úgy kezdődött, hogy kimentem a kertbe, leszedtem az uborkát, a cukkinit, ástam ki újkrumplit és begyűjtöttem a tyúkoktól a friss tojásokat. Aztán úgy döntöttem, hogy a rántott cukkini és krumpli köret helyett a kettőt fogom kombinálni. Így lett a krumplival töltött cukkini, amit kirántottam. Szeretek új ételeket kitalálni és kipróbálni. Kicsit munka- és időigényesnek tűnhet, de érdemes elkészíteni, ha valami olyat kóstolnánk, ami eltér a megszokottól. Egy dologra érdemes figyelni, hogy a krumpli sütési ideje picit hosszabb, ezért ajánlott közepes hőfokon sütni, hogy a töltelék is megpuhuljon. Nem szükséges előfőzni. A salátával tökéletes húsmentes fogás lett.
Hozzávalók 4 személyre
*2 közepes cukkini
*5-6 nagyobb krumpli
*só
*15 dkg liszt
*4 tojás
*20 dkg zsemlemorzsa
*olaj a sütéshez

Salátához:
*10 nagyobb uborka
*1 kk só
*1-2 ek cukor
*2-3 ek almaecet
*2 púpozott ek tejföl
 
A cukkinit és a krumplit meghámozzuk, mindkettőt 0,5 cm vékonyra szeleteljük. Egy kisebb pogácsa szaggatóval a cukkini karikák közepét kiszúrjuk, majd a krumpli szeletekből ugyanakkora korongokat szúrunk ki. A cukkini közepébe nyomjuk a krumpli korongokat, majd megszórjuk sóval. Kis pihentetés után leöntjük a keletkezett levet. Óvatosan lisztbe, majd felvert tojásba, végül zsemlemorzsába forgatjuk. Közepesen forró olajban barnára sütjük. Konyhai papírtörlőn lecsepegtetjük a felesleges olajat. A salátához a meghámozott uborkát vékonyra szeleteljük, megszórjuk sóval. 15 perc pihenés után kicsavarjuk. A cukrot az ecettel kikeverjük, beleforgatjuk az uborkát, majd a tejföllel krémesítjük. A töltött és kirántott cukkinit az uborkasalátával kínáljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése