PrintFrendly

2016. január 5., kedd

Szalámis túróval töltött gombafejek rántva

Sokszor készítettem már töltött gombát, de azokat általában sütőben sütöttem. Most töltöttem és rántottam is. Egyszerű, a hűtőben talált alapanyagokkal dolgoztam, túró, szalámi, tejföl is került bele. Zöldséges rizs körettel kínáltam.


Hozzávalók 5 főre:
*50 dkg gomba
*20 dkg túró
*5 dkg szalámi
*1 kis csokor friss petrezselyem levél
*2 ek tejföl
*0,5 kk liszt
*1 nagy csipet só
*1 csipet őrölt bors

Panírozáshoz:
*1 csésze liszt
*3 kisebb tojás
*1 csésze zsemlemorzsa
*4 dl olaj a sütéshez

A gombákat alaposan megtisztítjuk, héjukat lehúzzuk, tönkjüket kiemeljük.
A petrezselyemlevelet apróra vágjuk, a szalámit egész picire kockázzuk.
A túrót egy tálba öntjük, és villával jól áttörjük.
Hozzáadjuk a szalámit, a zöld levelet, a sót, borsot. A tejföllel krémesítjük, majd meghintjük a liszttel.
(Sütés közben a tejföl levet ereszt, a liszt ezt megfogja.)
Jól összekeverjük, és a gombakalapokat megtöltjük a túróval, egy egész picit kipúposodhat a töltelék.

Három tányért készítünk.  Az elsőbe a lisztet szórjuk, a másodikba a tojásokat verjük fel, a harmadikba a zsemlemorzsát hintjük.
A megtöltött gombákat először a lisztben forgatjuk meg, majd a tojásban, végül a morzsában.
Olajat forrósítunk, és szép barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése