PrintFrendly

2016. január 18., hétfő

Egyszerű tejes kiflik



Sütős berkekben nagyon nagy sláger lett ez a kifli. Mondanom sem kell, én sem tudtam kihagyni. Az első adag olyan gyorsan elfogyott, hogy esélyem sem volt lefotózni. Így biztos voltam benne, hogy nem utoljára sütöttem. Ma megint nekiláttam. Roppant egyszerű, hamar elkészül. Kívül ropogós, a belseje puha és foszlós. Abbahagyhatatlan :-)
Hozzávalók 8 kiflihez:
*35 dkg finomliszt (esetleg +1 ek)
*1 tk só
*2,5 dkg friss élesztő
*2,5 dl tej (+1-2 ek lekenni)
*1 kk cukor
*2,5 dkg olvasztott vaj

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk és megszórjuk cukorral. Hagyjuk felfutni.
Közben a lisztet egy tálba szitáljuk és elkeverjük benne a sót. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a felfutott élesztőt. Elkezdjük kidolgozni. Ha nagyon ragadna, akkor adhatunk hozzá 1 evőkanálnyi lisztet.
Ezután a tésztából 2 gombócot formázunk.
Az egyiket lisztezett felületen tányér nagyságúra elnyújtjuk, majd 4 cikkre vágjuk.
A cikkeket egyenként kb. 2 mm vastag háromszögekre nyújtjuk.
A szélesebb oldaláról kezdve szorosan feltekerjük, kifli formára hajlítjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük úgy, hogy a hajtás rész alulra kerüljön.
A többi tésztából is kifliket készítünk.
A sütőt előmelegítjük, egy kis tálba vizet teszünk az aljába, addig letakarva hagyjuk a péksüteményeket kelni.
Lekenjük a tetejüket tejjel. 200 fokon alul-felülsütéssel 25 perc alatt megsütjük.
Rácson hagyjuk hűlni.

A Facebookon is megtaláltok.

24 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Ezt ki kell próbálnom!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :-) Jó étvágyat kívánok hozzá!

      Törlés
  2. Nagyon jó recept, most sütöm a második adagot, viszont nekem 14 dkg liszttel több kell bele, mert különben a sok "folyadéktól" olyan, mint a nokedlitészta. 7 ek liszttel viszont tökéletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes... Már többször készítettem, de ez a mennyiség jónak bizonyult.

      Törlés
  3. A recept tokeletes, most csinaltam meg kovetve a receptet, azzal a kivetellel hogy kettot lekenes utan durvabb soval meghintettem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, de jó ötlet! Pont most látok neki a sütésnek, és ez az ötlet nagyon tetszik! Köszönöm! 😊

      Törlés
  4. Köszönöm a receptet. Egyszerű, gyors és finom! Egy nagy hibája van, gyorsan fogy!😃

    VálaszTörlés
  5. Nagyon gusztusos, holnap elkészítem.

    VálaszTörlés
  6. Megsütöttem recept szerint, de a külseje vastag, eléggé száraz és nem lett fényes, egyébként nagyon finom. Mit rontottan el? Addig fogom próbálni, amíg tökéletes nem lesz.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó recept, nagyon finom kifliket sikerült készíteni. Másnap is finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a visszajelzést, örülök a sikerének :-)

      Törlés
  8. Nagyon finom lett, de kicsivel több só kell bele. Persze ez ízlés, illetve só fajtától is függ. A sütési idő viszont nálam 40 perc volt, akkor kaptam szép pirúlt kifliket!

    VálaszTörlés
  9. Por élesztővel is el lehet készíteni? Abból mennyi kell bele? Köszönöm a választ előre is!

    VálaszTörlés
  10. Üdvözlöm!
    Most csinálom kb.ötödször! Mindig nagyon finom! Dupla adagban szoktam csinálni, hogy két napig elég legyen. A dupla adagban a tejből nekem elég 3dl, mert úgy lesz jó a tészta. Minden mást valóban duplán rakom bele. Köszönöm ezt a remek receptet!

    VálaszTörlés
  11. Én is megsütöttem, és isteni finom lett !!! Ráadásul egyszerű és
    hamar elkészült. Nagyon örülök a receptnek !!!!

    VálaszTörlés