PrintFrendly

2013. július 27., szombat

Szezámmaggal szórt sajtos kerék

Egy kedves baráti párhoz készültünk látogatóba és mindenképpen egy kis saját készítésű finomsággal szerettem volna kedveskedni nekik. Nem akartam kelt tésztásat, ezért egy sütőporos receptet kerestem. Rá is találtam Éva oldalán. A szülinapomra kapott kerék formával készült, de ha épp ilyen nincs, akkor hagyományos perec kiszúró is megteszi. Annyit változtattam az eredeti recepthez képest, hogy nem sajttal, hanem szezámmaggal szórtam meg a lekent sütikéket és megemeltem a sütési hőfokot. Nem ropogós, hanem omlós, puhább sós finomság, pont ilyet szerettem volna. Gyerkőcöm most is szívesen besegített a magok szórásakor.

Hozzávalók 70 db kerékhez:

  • 40 dkg liszt
  • 2 kk só
  • 1 tasak sütőpor
  • 25 dkg margarin
  • 4 ek tejföl
  • 20 dkg trappista sajt

Továbbá:

  • 1 nagyobb, egész tojás a kenéshez
  • 4-5 ek szezámmag

A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, a sütőport.
Alaposan elmorzsoljuk benne a szobahőmérsékletű margarint.

Belereszeljük a sajtot és belekanalazzuk a tejfölt.

Jól összedolgozzuk a tésztát.

Egy nejlon zacskóba téve a hűtőben 30 percet pihentetjük.

A tésztát erősen lisztezett felületen 0,5 cm vastagra elnyújtjuk.

Egy lisztbe mártott kerékformával kiszúrjuk és már a sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük.

A sütőt előmelegítjük.

A sütiket lekenjük egy egész felvert tojással és bőven megszórjuk szezámmaggal.

180 fokon 10 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése