PrintFrendly

2013. július 30., kedd

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a férjemmel, ez a gyerek rendőr lesz :-D A nagyik mindig ezzel a finomsággal kedveskednek az unokának, ha hazalátogatunk. Így gondoltam, én is nekiállok megint. Jó pár dagasztott, kelesztett édesség után már ismerve a kelt tészta titkait, készült el életem második fánkja. Persze azóta már többször szerepelt az étlapon. Nem teszek lekvárt rá, mert a fiúk e nélkül szeretik, én a saját készítésű baracklekvárral megkenve kedvelem. Elég édes lett a tésztája, kevésbé édesszájúak csökkenthetik a cukor mennyiségét. Ebből az adagból általában 18 db közepes méretű fánk szokott lenni.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 csapott kk só
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 4 ek cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 5 dkg margarin
  • olaj bőven a sütéshez

Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben 1 ek cukorral.

A liszthez adjuk a sót, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a felfutott élesztőt, a szobahőmérsékletű margarint és a tojás sárgáját.

Alaposan kidagasztjuk.

Meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.

Enyhén lisztezett felületen másfél cm vastagra nyújtjuk.

Egy közepes méretű, lisztezett pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.

A korongok közepébe hüvelykujjal lyukat nyomunk, úgy, hogy a tészta ne szakadjon át.

Egy magasabb falú edényben felforrósítjuk az olajat.

Addig is kel még a tészta.

Közepes lángon, többször megforgatva karamellbarnára sütjük mindkét oldalukat.

Vigyázzunk, mert hamar sül.

Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsöpögni.

Porcukorral meghintve, bármilyen ízesítésű lekvárral kínáljuk.
 
Akik elkészítették:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése