PrintFrendly

2013. július 15., hétfő

Sajtos stangli

Gyermekeim nagyon szeretik az egyik üzletlánc eme péksüteményét. Gondoltam megpróbálkozok vele és elkészítem házilag. Nekem nem lett 100%-ig ugyanolyan, de amikor láttam, hogy a kicsik milyen jóízűen falatozzák, nagyon örültem és azt hiszem ez a lényeg :-)

Hozzávalók 10 db stanglihoz:

Tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 10 dkg trappista sajt
  • 2 tk só
  • 5,5 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 ek cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 10 dkg margarin

Tetejére:

  • 1 felvert tojás
  • 7-8 dkg trappista sajt


A lisztet egy tálba szitáljuk, majd belereszeljük a sajtot, beleszórjuk a sót és jól összekeverjük.
Az élesztőt a cukorral felfuttatjuk 1,5 dl langyos, de nem forró tejben, majd a liszthez adjuk a maradék tejjel, a tojás sárgájával, a margarinnal együtt.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, konyharuhával letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.


A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk, 10 egyenlő részre osztjuk.
Gombócokat formázunk, majd egyenként ovális lappá nyújtjuk. Ezek kb. 10*15-20 cm nagyságúak.
Majd a hosszabbik oldaláról feltekerjük, mint a bejglit.
A hajtás szélét a stangli oldalához csípjük, ezt a részt alulra fordítjuk.
A két végét kicsit összenyomjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, távolabb egymástól, mert még nőni fognak.
A stangli forma kialakításáért a tészták tetejét kicsit lelapítjuk, a végeket kicsit csúcsosítjuk.
Hagyjuk 45 percet kelni.



Egy egész tojást felverünk, lekenjük a stanglikat, majd megszórjuk reszelt sajttal.

200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt barnára sütjük.

Akik elkészítették:























































8 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett. Valószínűleg máskor is el fogom készíteni. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó a recept! Nagyon finom és könnyű! Én kiegészítettem 3 ek burgonyapehellyel és 1 ek olajjal, így még puhább lesz a tészta. Illetve nagyon szeretem a füstölt sajtot, így a tetejére tettem egy kis füstölt mozzarellát bekeverve trappista sajttal. :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Már vagy 1/2 éve el mentettem ezt a receptet,de mindig halogattam a meg sütését.Ma rászántam magam végül.
    Ennél finomabbat régen ettem,pedig fogyózom és március óta nem ettem kenyér félét,de ennek nem tudtam ellenállni!
    Az egész család ezt majszolta az ebéd után,sem az ízével,sem az illatával nem tudtak betelni!
    Nagyon köszönöm a fel töltését!Már bánom hogy nem előbb próbáltam ki!
    Szerintem ez lesz egy nagy kedvencünk,heti szinten!💖💖💖

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágica,
      Igazán örülök a sikerének, köszönöm hogy megírtad.
      Nálunk is nagy kedvenc :-)
      További kellemes sütögetést kívánok!
      Andi

      Törlés
  4. Már többször is megsütöttem. Nagyon finom lett, a férjem kedvence. Köszönöm a receptet! További jó munkát! Ica

    VálaszTörlés