Printfriendly

2013. július 15., hétfő

Sajtos stangli

Gyermekeim nagyon szeretik az egyik üzletlánc eme péksüteményét. Gondoltam megpróbálkozok vele és elkészítem házilag. Nekem nem lett 100%-ig ugyanolyan, de amikor láttam, hogy a kicsik milyen jóízűen falatozzák, nagyon örültem és azt hiszem ez a lényeg :-)

Hozzávalók 10 db stanglihoz:

Tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 10 dkg trappista sajt
  • 2 tk só
  • 5,5 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 ek cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 10 dkg margarin

Tetejére:

  • 1 felvert tojás
  • 7-8 dkg trappista sajt


A lisztet egy tálba szitáljuk, majd belereszeljük a sajtot, beleszórjuk a sót és jól összekeverjük.
Az élesztőt a cukorral felfuttatjuk 1,5 dl langyos, de nem forró tejben, majd a liszthez adjuk a maradék tejjel, a tojás sárgájával, a margarinnal együtt.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, konyharuhával letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.


A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk, 10 egyenlő részre osztjuk.
Gombócokat formázunk, majd egyenként ovális lappá nyújtjuk. Ezek kb. 10*15-20 cm nagyságúak.
Majd a hosszabbik oldaláról feltekerjük, mint a bejglit.
A hajtás szélét a stangli oldalához csípjük, ezt a részt alulra fordítjuk.
A két végét kicsit összenyomjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, távolabb egymástól, mert még nőni fognak.
A stangli forma kialakításáért a tészták tetejét kicsit lelapítjuk, a végeket kicsit csúcsosítjuk.
Hagyjuk 45 percet kelni.



Egy egész tojást felverünk, lekenjük a stanglikat, majd megszórjuk reszelt sajttal.

200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt barnára sütjük.

Akik elkészítették:























































5 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett. Valószínűleg máskor is el fogom készíteni. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó a recept! Nagyon finom és könnyű! Én kiegészítettem 3 ek burgonyapehellyel és 1 ek olajjal, így még puhább lesz a tészta. Illetve nagyon szeretem a füstölt sajtot, így a tetejére tettem egy kis füstölt mozzarellát bekeverve trappista sajttal. :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés