PrintFrendly

2013. július 29., hétfő

Lenmagos cukkinikrém

A mai napot az év legmelegebb napjának titulálják. Eldöntöttem, a lehető legkevesebb időt töltöm a konyhában. Volt egy közepes cukkinink és elkészítettem belőle ezt a fincsi kis krémet. Legnagyobb meglepetésemre a nagyobbik gyerkőc is kért belőle. Ez nagy szó, mert elég válogatós mostanság a lelkem.

Hozzávalók:

  • 1 közepes, de zsenge cukkini
  • 2 ek olaj
  • 1 kk só
  • 1 nagy csipet őrölt feketebors
  • 1 kk házi fokhagymakrém (esetleg 2 gerezd fokhagyma)
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek lenmag (elhagyható)

A cukkinit alaposan megtisztítjuk, ha elég zsenge, nem szükséges a magos részt és a héját eltávolítani. (Én előbbit akkor sem szeretem, ha még pici magokat tartalmaz, ezért azt kivágtam.)

A reszelő nagyobbik lyukán lereszeljük.

Egy serpenyőben 2 ek olajat felhevítünk, majd pár perc alatt megpirítjuk rajta a cukkinit.

Ha kicsit meghűlt, turmixgépbe rakjuk, sózzuk, borsozzuk, rákanalazzuk a krémes tejfölt, beletesszük a fokhagymát és pépesítjük.

Belekeverjük a lenmagot.

Kb. 1 órára hűtőbe tesszük.

Pirítós kenyérre kenve tálaljuk.



Kb. 4-5 nagyobb szelet kenyérre elegendő ez a krém.

2 megjegyzés: