PrintFrendly

2013. július 21., vasárnap

Ribizlis örvényes sütemény

A kertben csak kevéske ribizli termett, azt már rég elfogyasztottuk. Ezt követően sok helyen kerestem, néztem hiperben, piacon, de nem találtam. A hétvégi nagy bevásárláson pedig megláttam. Rögtön vettem is belőle és ez a savanykás, egyszerű sütike készült belőle. Az erdei gyümölcsös joghurttól a tészta színe kicsit szürkés árnyalatú lett, akit esetleg ez zavar, nyugodtan használhat natúr joghurtot.

Hozzávalók:
Mérőnek a joghurtos poharat használtam.

Tésztához:

  • 1 pohár (300 g) liszt
  • 3/4 tasak sütőpor
  • 3 tojás
  • 1 pohár cukor (200g)
  • 1 pohár (315 g) erdei gyümölcs ízesítésű joghurt
  • ½ pohár (1,5 dl) olaj
  • 250 g ribizli
  • 2 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 tk liszt a ribizli szórásához

Tepsi kikenéséhez:

  • 20 g margarin
  • 1 ek liszt

 A ribizlit megtisztítjuk, leszemezzük, konyhai papírtörlőn hagyjuk kicsit lecsöpögni.
A sütőt előmelegítjük.

Egy kisebb méretű tepsit (20*34 cm) kikenünk margarinnal és megszórjuk kevéske liszttel.

A sütőport elkeverjük a lisztben.

A tojásokat a cukorral gépi habverővel a legmagasabb fokozatosan kb. 3-4 percig verjük.

Hozzákeverjük a joghurtot és az olajat.

Legvégül beleszórjuk a sütőporos lisztet és alaposan összeforgatjuk.

A tészta 1/3 részét egy másik tálba merjük és belekeverjük a kakaóport.

Az előkészített tepsibe simítjuk először a kakaós masszát, majd rá a világosabb tésztát.

Egy fa pálcikával (de lehet egy fakanál nyele is) merítő mozdulatokkal a kakaós részt kicsit megemelve keverjük a kétszínű részt.

A megmosott ribizli 2/3-át a tészta tetejére szórjuk, majd kicsit belenyomkodjuk.

A maradék gyümölcsöt megszórjuk 1 tk liszttel és a süti tetejére dobáljuk.

Így az nem fog a tésztába süllyedni.

180 fokon hőlégkeveréssel 40 perc alatt megsütjük.

Tűpróbával ellenőrizzük.

Porcukorral meghintve kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése