PrintFrendly

2021. augusztus 8., vasárnap

Töltött paprika

Ez egy olyan finomság, amit még sohasem készítettem, sőt nem is sokszor ettem eddigi életem során. Ismét Anyukám segítségét kértem. Nagyon finom lett a végeredmény, azt hiszem most már önállóan, én is fogom készíteni. Sőt, télre is teszek el a fagyasztóba megtöltött paprikákat, és szezonon kívül csak előveszem, megfőzöm.
Hozzávalók 4 nagyobb paprikához:
Töltelékhez:
*20 dkg darált sertéshús
*5 dkg basmati rizs
*1 egész kis fej vöröshagyma
*1 kisebb tojás
*1 csapott kk só
*1/2 kk őrölt fekete bors
*1 tk házi darált paprika
Továbbá:
*4 nagyobb tölteni való paprika
*2 púpozott ek barna rizsliszt
*2-3 ek olaj
*1 kk fűszerpaprika
*1 dl paradicsomlé
*2-3 dl víz (esetleg több)
*0,5 dl tejföl
*1-2 ek cukor
*1 csipet só
 
A húst a rizzsel, az apróra vágott hagymával, a tojással és a fűszerekkel összedolgozzuk. 
A paprikák végét levágjuk, kicsumázzuk, lazán megtöltjük a rizses hússal. Annyi vízzel feltöltve, ami ellepi mérsékelt lángon, lefedve legalább egy órát főzzük. Hozzáadjuk a paradicsomlevet, kevés sót, némi cukrot. A lisztet kevés olajon megpirítjuk, megszórjuk a fűszerpaprikával, a tejföllel simára keverjük és a paprika levét besűrítjük vele. Ha szükséges utánízesítjük. 
Melegen, főtt krumplival kínáljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése