PrintFrendly

2018. augusztus 27., hétfő

Üveges lecsó télre, tartósítószer nélkül


Talán valamikor egyszer raktam el lecsót üvegben, mert a fagyasztásos módot választottam eddig. Most viszont mégis kipróbáltam egy vízben dunsztolásos módszert. A lecsó összetevőinek arányát pedig az határozta meg, hogy épp mennyi zöldséget sikerült begyűjteni a kertből, nem követtem semmilyen szabályt. Ebből az adagból nekem 3 üvegnyi kész lecsó lesz, amit majd felhasználáskor vagy felrottyantok, és utóízesítéssel lecsós husiként kínálom, vagy egyszerűen pirított kolbász karikákkal, kenyérrel reggelire tálalom.
Hozzávalók 3 üveghez:
*4 egész nagy fej vöröshagyma
*Kb. 8 egész nagy paprika (vegyesen zöld, fehér és piros húsú)
*Kb. 8 kisebb paradicsom
*Kb. 0,5 dl olaj (+6 ek a lezáráshoz)
*1 kk só
*0,5 kk őrölt bors

Az üvegeket alaposan kimossuk, hagyjuk megszáradni.
Minden zöldséget megtisztítunk, a vöröshagymát fél karikára, a paprikát vékony csíkokra, a meghámozott paradicsomot kisebb darabokra vágjuk.
Egy nagy serpenyőben a felforrósított olajon üvegesre pároljuk a hagymát, hozzáadjuk a paradicsomot és a paprikát. Ízesítjük sóval, borssal. Néha megkevergetve addig főzzük, míg a paprika is roppanósra puhul. (Az időt nem figyeltem, ezért azt nem tudom pontosan.)
A kész lecsót az előkészített üvegekbe kanalazzuk, jól megnyomkodjuk, hogy a lehető legkevesebb levegő maradjon benne. Kevés olajat kanalazunk a tetejére, ezzel is légmentesítve. A fedővel lezárjuk.
Egy fazékba állítjuk, addig engedjük vízzel, míg a lecsó szintjéig ér, de a kupakokat nem lepi el. Gyöngyözéstől számítva 30 percet forraljuk mérsékelt lángon. A vízben hagyjuk teljesen kihűlni.

A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése