PrintFrendly

2014. június 26., csütörtök

Kakaós csiga túrós tésztából

Már olyan sok oldalon láttam, olyan sokan kipróbálták, hogy győzött a kíváncsiságom. Pedig eddig csak élesztős csigákat készítettem, de most belevágtam ebbe a sütőporos változatba, hisz mindenki dicsérte, hogy milyen finom, puha és egyszerű. Gondoltam, biztos ami biztos, dupla adaggal indítok, és milyen jól tettem. Nem születtek óriási tekercsek, inkább kis formásak. Bevallom, kellemesen csalódtam. Valóban puha és ízletes ez a fajta tekercs. Féltem, hogy a 10 perc sütés kevés lesz, de tökéletesen átsültek a finomságok. A lenti mennyiségek egy adag csiga elkészítéséhez elegendőek.


Hozzávalók kb. 16 csigához:
Tésztához:
*25 dkg túró
*10 dkg porcukor
*25 dkg liszt
*0,5 tasak sütőpor
*1 nagy csipet só
*0,5 dl tej
*5 ek olaj
Töltelékhez:
*3 ek porcukor
*2 ek cukrozatlan kakaópor
*2 ek olaj (vagy olvasztott margarin)

A sütőt előmelegítjük. Egy egész nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A túrót a porcukorral egy tálkába öntjük és gépi habverővel jól összedolgozzuk. (Nekem ez nem sikerült egész jól, ezért még egy krumpli törővel jól átnyomkodtam.)
Hozzáadjuk a tejet, az olajat, majd a sütőporral elkevert lisztet is.
Kézzel alaposan összegyúrjuk.
Lisztezett felületen kb. 0,5 cm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk.
A porcukrot elkeverjük a kakaóporral.
A tésztát lekenjük olajjal (vagy olvasztott margarinnal) és megszórjuk a kakaó-porcukor keverékkel.
Szorosan feltekerjük és ujjnyi vastag csigákat vágunk belőle.
Két tenyerünk között kicsit megsodorjuk, hogy szép kerek formájuk legyen.
Tepsibe helyezzük. Nem szükséges nagy távolságot hagyni az egyes csigák között.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 10 perc alatt megsütjük.
A tészta ez után elég világos, de tökéletesen átsül ezalatt a rövidke idő alatt.
Ha kicsit hűlt, porcukorral megszórva kínáljuk.

4 megjegyzés:

  1. Már engem is meggyőzött jó párszor, már csak meg kéne sütnöm. Biztos nagyon finom, mert olvasom a megsütötteknél... :o) Guszta itt is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, bár nem olyan, mint a kelt társa, de ez is isteni :-)

      Törlés