PrintFrendly

2014. április 30., szerda

Tzatziki saláta

Még a télen nyertem egy remek receptkönyvek Gasztopajti blogszülinapi játékán. Eddig még nem használtam, de most találtam benne egy salátát, ami a husihoz pont illett. Bár már több alkalommal készítettem tejfölös uborkasalátát, még tzatzikit sohasem. Igaz, hogy az eredeti recept szerinti mennyiség töredékét vettem csak, de nekünk az ebédhez pont elégséges volt. Nagyon ízletes, a kertben frissen szedett kaporral ízesítettem. Köszönöm szépen az ötletet és a receptet István!


Hozzávalók 3 főre:

  • 1 nagyobb kígyóuborka
  • 1 nagy csipet só
  • 2 dl sűrű, krémes tejföl
  • 1 csipet só
  • 1 borsónyi mustár
  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma
  • 1 kis csokor friss kapor (esetleg 1 tk morzsolt)
  • 1 kk olívaolaj

Az uborkát alaposan megtisztítjuk és vékony fél karikára vágjuk.
Meghintjük sóval és hagyjuk állni fél órát.
Amikor már levet eresztett, jól kinyomkodjuk belőle a nedvességet.
Meghintjük a borssal, belezúzzuk a megtisztított fokhagymát, hozzáadjuk a mustárt, az olívaolajat,  a finomra vágott kaprot.
Jól átforgatjuk. Hűtőben hagyjuk pár órát, hogy az ízek jól összeérjenek.
Sültek és grillezett húsok mellé kiváló kísérő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése