PrintFrendly

2017. január 7., szombat

Gomba süti



Nem is olyan rég mindenki ilyen apró finomságokat sütött. Akkor én kimaradtam a gomba sütiből. De nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lehet, ezért belevágtam. Nagyon egyszerű, de mégis egy kicsit különleges a formázása. A végeredmény egy omlós édesség, ami egy pohár tejjel vagy kakaóval remek harapnivaló.
Hozzávalók kb. 20 db gombához:
*18 dkg liszt
*9 dkg étkezési keményítő
*1 csipet só
*1 tk sütőpor
*8 dkg porcukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 tojás
*12 dkg margarin
*1 kezeletlen citrom reszelt héja
*1 ek cukrozatlan kakaópor

A lisztet elkeverjük a sóval, sütőporral, keményítővel. Hozzáadjuk a margarint, tojást, reszelt citrom hájét, porcukrot, vaníliás cukrot és jól összedolgozzuk.
Diónyi gombócokat sodrunk, amit sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatunk egy kis helyet hagyva a gombák között.
A tönköket egy üres aromás üveggel készítjük. Először vízbe mártjuk, majd a kakaóporba. Végül belenyomjuk a gombába. 
A kakaóporozást minden egyes süti előtt megismételjük.
Előmelegített sütőbe toljuk, ahol 180 fokon hőlégkeveréssel kb. 12 perc alatt megsütjük.
A gombák picit megrepednek sütés során, de ez cseppet sem von le az élvezeti értékéből.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

A recept forrása:IldiKOKKI blogja.


1 megjegyzés:

  1. Én is kimaradtam a hullamból de mar engem is birizgál. Nagyon jopofa sütike 😁

    VálaszTörlés