PrintFrendly

2016. augusztus 2., kedd

Töltött fánk tejfölös kelt tésztából



Bár megvan a magam saját kelt fánk receptem, ami bevált, és amit szeretek, de azért nem zárkózom el az új dolgok elől sem. Amikor Ilike néni fánkját megláttam, tudtam, ezt ki kell próbálnom. Tudom, most sokan furcsállják majd, hogy egész tojás, meg tejföl kerül bele. Akkor hogy nem száraz? Hogy nincs benne vaj? Érdekesnek tűnik. Aztán nekiláttam és alig bírtam kivárni, hogy hűljön és végre a kóstolásra kerüljön a sor. Az eredményben pedig kellemesen csalódtam, mert puha és omlós, jó szellős a bélzete. Hogy még szalagok is vannak rajta? Ez már csak hab a tortán.
Hozzávalók kb. 21 fánkhoz:
*50 dkg liszt (+2 ek ha szükséges)
*0.5 kk só
*3 dkg friss élesztő
*1 dl tej
*2 ek cukor
*1,5 dl tejföl
*2 egész tojás
*1 ek olaj
*kb. 3 dl olaj a sütéshez
*Baracklekvár a töltéshez
*Porcukor a szóráshoz

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk, meghintjük egy kevés cukorral, majd hagyjuk felfutni.
Közben a lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a langyos tejfölt, a két tojást, az olajat és a maradék cukrot.
Alaposan kidolgozzuk. Nekem elég ragadós volt a tészta, még kívánt legalább 2 evőkanál lisztet.
Lefedve meleg helyen kb. 45 percet kelesztjük. Lazán átdolgozzuk és további 15 percet kelesztjük.
Ezután lisztezett felületen kb. 1,5 cm vastagra elnyújtjuk. Egy közepes pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Letakarva még kelesztjük kb. 15-20 percet. (A hulladék tésztát is összedolgozzuk, kicsit kelesztjük, majd ismét szaggatjuk.)
Ez alatt egy tálban olajat forrósítunk. (Nekem a fánkok közepéig sem ért az olaj szintje.)
Ha már jó forró az olaj, akkor pár darab fánkot fejjel lefelé az olajba teszünk. Tehát a lisztes felülettel érintkező része lesz az olajban felül. Fedő alatt közepes lángon szép barnára sütjük.
Majd megfordítva, fedő nélkül a másik oldalát is megsütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Egy tortadíszítő segítségével a fánkokat megtöltjük baracklekvárral és meghintjük porcukorral.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

1 megjegyzés:

  1. Ha jól értem a tejföl és a megtöltés miatt más, ugye? 100%, hogy nagyon finom volt. A napunk még szebb lenne, ha itt állna abból a "kicsit más" fánkból egy pár darab!! Üdv. Évi

    VálaszTörlés