PrintFrendly

2021. január 31., vasárnap

Egyszerű csomófánk

Amikor elhatároztam, hogy egy kis fánkkal lepem meg a családot, akkor már tudtam, hogy nem az élesztős, kelesztős lesz a választásom. Egy olyat sütöttem, ami nem a hagyományos értelemben vett fánk formát öltötte magára. 
A tésztát percek alatt összeállítottam, majd csak annyit pihent, amíg a nyújtáshoz és a sütéshez az eszközöket előkészítettem. A felcsíkozott tésztát pedig a gyerek vette kezelésbe, ő csomózgatta nagy serényen. A sütést pedig újra az én feladatom volt. A végeredményt pedig közösen fogyasztottuk el. Így lett ez egy igazi családi fánkozás. Maga a tészta nem tartalmaz cukrot, ezért igazán kívánja a porcukrot. A gyerekek nálunk lekvárba és mogyorókrémbe mártogatták. Ebből az adag tésztából a képen látható mennyiség lett.
Hozzávalók:
*25 dkg liszt (+1 ek, ha szükséges)
*1/2 kk só
*1 csapott kk szódabikarbóna
*2 közepes tojás
*3 dkg vaj
*10 dkg tejföl
*olaj a sütéshez
*porcukor a tálaláshoz
 
A tojásokat elkeverjük a vajjal, tejföllel, hozzáadjuk a sóval, szódabikarbónával elkevert lisztet. A masszát összedolgozzuk, ha nagyon ragad, akkor kevés lisztet még adunk hozzá. Kb. 10 percet pihentetjük. Lisztezett felületen 0,5 cm vékonyra nyújtjuk. 1 cm széles és 15 cm hosszú csíkokra vágjuk. 
Minden csíkot laza csomóra kötünk. 
Ha minden tésztát megcsomóztunk, akkor bő olajat forrósítunk. Közepes lángon pirosra sütjük a fánkokat. Érdemes figyelni, mert nagyon hamar sül. Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni. Porcukorral megszórva kínáljuk.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése