PrintFrendly

2021. január 12., kedd

Duplán banános gyümölcstorta

Gyerekkoromban sokszor segítettem anyukámnak, amikor gyümölcstortát sütött. Magam viszont még sohasem készítettem, mióta saját háztartást vezetek. Azt tudjátok, hogy nem vagyok valami ügyes a tortázásban, de ezt a nem túl nehéz fajtát választottam, amikor egy szülinapra szerettem volna az ünnepeltet meglepni egy kis tortával. Azért duplán banános, mert a puding is banános és maga a gyümölcs is az rajta.
Hozzávalók:
Tésztához:
*3 tojás
*3 csapott ek cukor
*3 csapott ek liszt
*1 késhegynyi sütőpor
Pudinghoz:
*3 dl tej
*3 ek cukor
*1 csomag banános pudingpor
Továbbá:
*2 kisebb banán
*1 csomag expressz tortazselé
 
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot, azzal is tovább verjük, majd a sárgájával is verjük. Végül beleforgatjuk a sütőporral elkevert lisztet. Vajjal kikent és liszttel megszórt 26 cm átmérőjű és 3 cm magas formába simítjuk. 
180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütéssel tűpróbáig sütjük. Nekem ez 20 perc volt. 
A formából kifordítva hagyjuk kihűlni. 
A pudingot a cukorral és a tejjel simára keverve sűrűre főzzük, majd a torta tetejére simítjuk. Azonnal rárakjuk a vékony szeletekre vágott banánt. 
A zselét a tasakon leírtak szerint elkészítjük és a gyümölcsre csorgatjuk. Pár órát hagyjuk szeletelés előtt pihenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése