PrintFrendly

2022. július 5., kedd

Kovászos uborka

Idén nyáron csináltam először kovászos uborkát, de azóta már többször. Anyukám iránymutatása alapján készítettem, majd a saját ízlésünk szerint picit korrigáltam. Az itthon lévő üveg nem túl nagy, 1,4 literes, erre méreteztem az alapanyagokat. Az uborka saját termés, inkább közepes és kisebb darabok. Fokhagyma most nem került bele, de nyugodtan lehet bele tenni pár megtisztított gerezdet. A kenyér nálam csak felülre került, de van aki alulra és felülre is tesz az üvegbe. Anyukám tanácsára a héját levágtam. A kertben szedett kapor szárát és friss levelét is felhasználtam, a virágát nem. A só általában literenként 1 evőkanálnyi, de érdemes kitapasztalni. Nálam ez most finomszemcsés és nem jódozott.
Hozzávalók egy darab 1,4 literes üveghez
*Kb. 75 dkg uborka
*1 nagy fej vöröshagyma
*1 egész tő kapor
*1,5 ek só
*2 ek szemes bors
*2 kisebb szelet kenyér
*6-7 dl víz
 
A vizet felforraljuk és hagyjuk kihűlni. 
Az uborkákat alaposan megmossuk, a végeket kicsit levágjuk, majd kereszt alakban kissé bevágjuk. A kaprot megmossuk, kisebb darabokra szedjük. A megtisztított vöröshagymát nagyobb cikkekre vágjuk. A kenyér héját levágjuk.
A tiszta üvegbe állítjuk az előkészített uborkákat, közéjük dugdossuk a kapor és hagyma darabokat. Rászórjuk a borsot. A visszahűtött vízbe szórjuk a sót, kicsit elkeverjük, majd az uborkára öntjük addig, míg el nem lepi. A tetejére nyomkodjuk a kenyeret és addig öntjük a vízzel, míg a kenyeret is teljesen ellepi. Én egy tiszta kanál domború oldalával kicsit megnyomkodtam, hogy a levegő picit kijöjjön belőle. Egy tányérral lefedve meleg helyre rakjuk. Nagyon meleg időjárás esetén 2-3 nap alatt elkészül. Az eltevéskor zöld uborka kissé megsárgul és a felöntőlé opálossá válik. Nálunk a filagórián, (fedett pihenőn) nem közvetlen napsütésen pihent. Érdemes alá is tenni egy tányért, ami felfogja a kifutó folyadékot.)
Ha elkészül, a levét leszűrjük, az uborkákat a levébe visszatéve hűtőben tároljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése