PrintFrendly

2019. március 23., szombat

Kukoricakásás töltött káposzta


Ez egy olyan fogás, amit már néhányszor ettem, de még csak most készítettem először. A rizses változat gyakori vendég nálunk, de a kukoricakásás eddig még nem került terítékre. Mielőtt belefogtam, telefonos segítséget kértem. Anyukám tanácsára több olajjal készült, hogy ne legyen száraz. A tekerésnél pedig nem szabad túl szorosra csavarni. Igazán finom lett, biztosan máskor is belevágok majd. A recept megjelent a Kifőztük magazin márciusi számában is.
Hozzávalók 6 személyre
*1 közepes káposzta
*15 dkg kukoricakása
*30 darált sertéslapocka
*1 nagy vöröshagyma
*2 nagy gerezd fokhagyma
*1 dl olaj
*1 púpozott tk só
*1 csapott kk őrölt bors
*1 púpozott tk fűszerpaprika
*2-3 dl paradicsomlé
a tálaláshoz:
*tejföl
A kukoricakását pár órára meleg vízbe áztatjuk. 
A káposzta torzsáját kivágjuk, és annyi gyöngyöző vízben, ami bőven ellepi, addig főzzük, míg a levelek egyesével leválnak a fejről, ezeket lecsepegtetjük és a vastag ereket kivágjuk. 
A felkockázott vöröshagymát az olajon megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a leszűrt kukoricakását, a darált húst, a fűszereket és alaposan összedolgozzuk. 
A leveleket evőkanálnyi kásás hússal megtöltjük, nem túl szorosan becsavarjuk. Fazékba sorakoztatjuk, egymásra több sorban. Felöntjük annyi vízzel, ami ellepi, meghintjük egy nagy csipet sóval. 
Lefedve mérsékelt lángon felfőzzük, meglocsoljuk a paradicsomlével, és a kása megpuhulásáig főzzük. 
Melegen, tejföllel kínáljuk.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése