PrintFrendly

2018. január 20., szombat

Hólabda



Hólabda. Ez az a sütemény, amit Anyukámmal sokat készítettünk közösen, amikor még lány voltam és készültünk az ünnepekre. Most végre magam is megsütöttem. Nem mondom, hogy egy gyors süti, de mindenképpen megéri a ráfordított idő és a munka. Nekem ebből az adagból 27 db süti lett.


Hozzávalók:
Tésztához:
*25 dkg liszt
*1 tasak sütőpor (12g)
*2 púpos ek cukrozatlan kakaópor
*1 nagy csipet só
*20 dkg cukor
*8 közepes tojás
*1 dl víz

Krémhez:
*10 dkg liszt
*5 dl tej
*20 dkg vaj
*15 dkg porcukor

Bevonáshoz:
*15 dkg kókuszreszelék
*18 dkg étcsokoládé
*2 ek olaj

A tojásokat elválasztjuk és a fehérjét kemény habbá verjük, majd a cukrot hozzáadva tovább verjük, ugyanígy a tojások sárgájával még további pár percig. Belekanalazzuk a vizet, majd a kakaóporral, sütőporral, sóval elkevert liszttel simára keverjük, ezt már csak fakanállal.
Sütőpapírral bélelt nagyméretű (30*38 cm) tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőbe toljuk, ahol 180 fokon alul-felülsütéssel tűpróbáig sütjük, közben nem nyitogatjuk a sütő ajtaját. 
Ez nekem 20 perc volt. Hagyjuk teljesen kihűlni.
Addig a krémhez a lisztet csomómentesre keverjük a tejjel, majd sűrűre főzzük, kihűtjük. A porcukrot a vajjal habosra keverjük, majd összeforgatjuk a hideg lisztes masszával.
A piskótát fejre fordítjuk, lehúzzuk róla a sütőpapírt. Az alsó felén szebben szaggatható és egyenletesebb is. Egy közepes pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Én 5,5 cm-eset használtam. Minden darabot kettévágunk, majd egy adag krémmel összeragasztunk, körbekenjük és megforgatjuk kókuszreszelékben.
A csokoládét az olajjal vízgőz felett felolvasztjuk és lekenjük a sütik tetejét.

 A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

2 megjegyzés: