PrintFrendly

2017. március 4., szombat

Grízkrémes mézes



Ez egy olyan süti, amit sokan imádnak, és kevesen mernek belevágni az elkészítésébe. Pont így voltam én is vele. Ezekkel a nyújtott lapos sütikkel mindig bátortalan voltam. Aztán csak győzött az édesség utáni vágy, nekiláttam. Nem is volt olyan nehéz. A tésztát egész vékonyra kell nyújtani, de nekem egyáltalán nem ragadt, és lisztezni sem kellett a nyújtáskor a sütőpapíron. Másnapra csodásan megpuhult, mint a vajat, úgy vágta a kés. El is fogyott pillanatok alatt. Azt hiszem hamarosan újra meg is sütöm.
Hozzávalók:
Tésztához:
*45 dkg liszt
*1 púpos tk szódabikarbóna
*4 dkg margarin
*2 ek méz
*15 dkg cukor
*1 tojás

Töltelékhez:
*4 dl tej
*4 púpos ek búzadara
*2 tasak vaníliás cukor
*20 dkg margarin
*20 dkg porcukor
*6-7 ek sárgabaracklekvár

Tetejére:
*10 dkg étcsokoládé
*1 ek olaj

A tésztához a lisztet elkeverjük a szódabikarbónával. A margarint, a mézet, a cukrot összeolvasztjuk, majd ha már nem forró, beleütjük a tojást és hozzáadjuk a lisztet.
Összedolgozzuk és négy egyenlő részre osztjuk. Sütőpapíron kb. 20*30 cm nagyságú téglalapra nyújtjuk. Ez elég vékony, kb. 2 mm lesz.
Tepsi hátán, 180 fokon, hőlégkeveréssel 8 perc alatt megsütjük. Hagyjuk teljesen kihűlni.
Közben a krémhez a tejet megmelegítjük, majd a búzadarát beleszórjuk és sűrűre főzzük. Kihűtjük.
A margarint habosra keverjük a porcukorral és a vaníliás cukrokkal, majd a grízzel simára keverjük.
Egy lapot megkenünk a krém felével, majd rárakjuk a következő lapot.
Ezt megkenjük kb. 6-7 evőkanál baracklekvárral, amit befedünk a harmadik lappal.
Megkenjük a maradék grízes krémmel, és lezárjuk a legfelső lappal.
Forró víz felett a csokoládét az olajjal felolvasztjuk és bevonjuk vele a süti tetejét.
Legalább egy éjszakát hagyjuk puhulni. Másnap, forró vízbe mártott késsel szépen szeletelhetjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése