PrintFrendly

2024. február 15., csütörtök

Zabpalacsinta

A palacsinta ahány ház, annyi szokás. Mindenkinek megvan a maga kedvence, a sajátja, amit süt. Természetesen nekem is, de szeretek újakat is kipróbálni. Amikor megláttam Csilla palacsintáját, tudtam, hogy ez lesz a sorban a következő, amit megsütök. Nagyon könnyű a tésztával dolgozni. Biztos, ami biztos, én tettem a masszába egy kevés olajat és minden egyes darab előtt szilikon ecsettel kikentem a serpenyőt is. A víz/tejszín párost lecseréltem cm mandulatej/szénsavas víz kombinációra. Ez egy nagyon jó alap akár sós palacsintából készült ételeknek is. Biztosan asztalra kerül majd máskor is. 
Köszönöm Csilla a receptet!
Hozzávalók kb. 10 db-hoz
*3 nagyobb tojás
*1 csipet só
*1 csipet négyszeres erősségű édesítő
*14 dkg gluténmentes zabpehelyliszt
*2,5 dl cm mandulatej
*2,5 dl szénsavas víz
*2 ek olaj a tésztába
 
A hozzávalókat csomómentesre keverjük. A tésztát addig pihentetjük, míg a serpenyőt felforrósítjuk. Kevés masszát az olajjal kikent serpenyőbe merünk, hagyjuk szétterülni, majd mérsékeltnél picit nagyobb lángon kb. 2 perc alatt megsütjük. Ha a tészta széle kezd elválni a serpenyőtől, akkor érdemes alánézni. Megfordítjuk és a másik oldalát is megsütjük. Cukormentes lekvárral, édesítős túróval, cm mogyorókrémmel kínáljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése