PrintFrendly

2014. január 9., csütörtök

Túrós stangli

Délután azt vettem észre, hogy vacsira két árva szelet kenyér maradt. Gyorsan ki kellett találnom valamit, nehogy éhen maradjon a család. A hűtőben volt egy fél tasak túró és akkor eszembe jutott, hogy stanglit régen sütöttem. Gondoltam, a nagy sikerű Sajtos stangli és az ízletes Kolbászos-sajtos stangli után most kipróbálom milyen lehet a túrós. A tésztájával könnyű volt dolgozni, amit most 8 részre osztottam és így is termetes darabok lettek. Párom kérésére jó pirosra sütöttem a tetején a sajtot. Már a rácson hűltek, de alig bírtam kivárni, hogy kézmeleg legyen. Törtem egy kis véget, a belseje isteni puha, a teteje ropogós. Azt hiszem a három stangli közül nekem ez az utolsó ízlett a legjobban. Még az este el is fogyott a nagy része, reggelre csak a képen szereplő pár db marad.


Hozzávalók 8 stanglihoz:
Tésztához:
  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg túró
  • 2 tk só
  • 2,7 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 10 dkg margarin
Tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • 10 dkg trappista sajt
A túrót egy tálban jó alaposan összetörjük. (Erre egy hagyományos krumpli törőt használtam.)
Rászórjuk a sót és a lisztet. Kézzel alaposan szétmorzsoljuk benne a túrót.
Az élesztőt a cukorral felfuttatjuk kevéske langyos, de nem forró tejben, majd liszthez adjuk a maradék tejjel, a tojás sárgájával, a margarinnal együtt.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk, 8 egyenlő részre osztjuk.
Gombócokat formázunk, majd egyenként ovális lappá nyújtjuk.
A hosszabbik oldaláról feltekerjük.
A hajtás szélét a stangli oldalához csípjük, ezt a részt alulra fordítjuk.
A két végét kicsit összenyomjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, távolabb egymástól, mert még nőni fognak.
A stangli forma kialakításáért a tészták tetejét kicsit lelapítjuk, a végeket kicsit csúcsosítjuk.
Hagyjuk további 45 percet kelni.
Egy egész tojást felverünk, lekenjük a stanglikat, majd megszórjuk bőven reszelt sajttal.
200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt barnára sütjük.
Rácson hagyjuk teljese kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése