PrintFrendly

2014. január 6., hétfő

Kefíres kiflik

Már olyan régen motoszkált a fejemben, hogy kipróbálok valamilyen péksütit, amihez öregtészta szükséges. Eddig csak halogattam, nem is értem, hogy miért. Katica oldalán leltem rá erre a kiflire. Karácsonyra kaptam egy kis digitális konyhai mérleget a Tesóméktól, épp jól is jött. Bőszen méregettem minden alapanyagot. Összeállítottam este az előtésztát és mint egy kisgyerek, aki már alig várja a Jézuskát, néha-néha odalestem, hogy is áll, csinál-e valamit. Reggel bedagasztottam és délelőtt ki is sült a ropogós kifli. Nekem nem lett olyan szép a formája, mint Katicának, de azt hiszem elsőre nem is olyan rossz :-)

Hozzávalók 8 db kiflihez:

Öregtésztához:

  •  120 g kenyérliszt, BL80
  •  4 g friss élesztő (NEM DKG!)
  •  80 g langyos víz

Kiflihez:

  • a fenti egész öregtészta (ez kb. 20 dkg)
  • 30 dkg kenyérliszt, BL80
  • 3 dkg margarin/vaj
  • 2 ek burgonyapehely
  • 1 csipet aszkorbinsav (ez most kimaradt)
  • 1 dkg só (ez 1 púpos tk)
  • 1 mokkáskanál cukor
  • 20 dkg kefír
  •  1 ek olaj a kelesztő tál kikenéséhez

Este az öregtészta hozzávalóit kimérjük és alaposan összedolgozzuk.

Egy kelesztő tálban lefedve a konyhapulton hagyjuk reggelig.  

Reggel a fenti összes öreg tésztát és a kifli többi alapanyagát egy tálban jól kidagasztjuk.

Finoman kiolajozott kelesztő tálban lefedve 25 percet pihentetjük.

Majd jól átgyúrjuk.

Ismét lefedve 25 percet kelesztjük.

A megkelt tésztát 8 egyenlő részre végjuk és golyókat formálunk.

Letakarva hagyjuk 10 percet pihenni.

Egyesével a golyókat vízcsepp alakúra elnyújtjuk.

A szélesebb végéről kezdve feltekerjük és kifli formára hajlítjuk.

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk.

Letakarva további 40-50 percet kelesztjük.

A sütőt előmelegítjük 230 fokra és az aljába helyezünk egy tálka vizet.

A megkelt kifliket lekenjük egy kevéske tejjel és a kiflik közé vizet spriccelünk.

Az előmelegített, gőzös sütőbe toljuk, ahol 10 percig 230 fokon sütjük, majd további 15 percet 200 fokon.

A megsült kifliket rácson hagyjuk teljesen kihűlni.

2 megjegyzés:

  1. Nahát, épp kiflit készülök reggelire sütni, de ettől az öregtésztától kicsit félek...Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Szofika :-) Ne félj, érdemes belevágni. A Férjem azt mondta, most már csak ilyen öregtésztás dolgokat kér :-D

      Törlés