PrintFrendly

2014. január 10., péntek

Kenyérlángos

A 14. Blogkóstoló játék alkalmával Fortuna a Takarékos konyhát szánta nekem. Természetesen első alkalommal a kelt tésztákat, kalácsokat futottam át. Persze rengeteg finomság található Évánál, tegnap már kipróbáltam a Kapros-joghurtos mártogatósát egy kis rántott krumplihoz.
A kenyérlángos volt, amin megakadt a tekintetem. Egyszerű, ízletes étel. Ma meg is leptem vele a családot. Annyit változtattam rajta, hogy a feltétet kiegészítettem egy kis lila hagymával, mert nagyon szeretjük. A szalonnát kicsit lepirítottam előre. A fokhagymás tejfölt pedig nem utólag, hanem a szalonna és a hagyma alá tettem a kenyérlángosra. A sütési hőmérsékletet csökkentettem, mert én hőlégkeveréssel készítettem. Köszönöm szépen a receptet Éva!

Hozzávalók 4 főre:
Tésztához:
  • 2 közepes krumpli
  • 30 dkg liszt
  • 1 tk só
  • 2 dk élesztő
  • 1,6 dl víz (a krumpli főzővize)
Feltéthez:
  • 10 dkg füstölt szalonna
  • 1 kis fej lila hagyma
  • 1 dl tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy csipet só
  • 10 dkg sajt
A megtisztított krumplit apróra vágjuk és vízben puhára főzzük. Leszűrjük, a vizet felfogjuk és hagyjuk langyosra hűlni.
A krumplit megtörjük, meghintjük sóval és elmorzsoljuk a lisztben.
A főző léből kimérünk b. 1,6 dl-t és elkeverjük benne az élesztőt, amit a krumplis liszthez adunk.
Alaposan kidagasztjuk.
Meleg helyen, kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
A szalonnát vékony csíkokra vágjuk és zsírjára pirítjuk.
A megtisztított lila hagymát szintén felcsíkozzuk.
A fokhagymát a tejfölbe zúzzuk, meghintjük sóval és alaposan összekeverjük.
Megkelt tésztát kör alakúra elnyújtjuk vagy egy pizza sütő formába kézzel belenyomkodjuk, miután a szalonnazsírral kikenjük és meghintjük kevéske liszttel.
Lekenjük a fokhagymás tejföllel.
Megszórjuk a lila hagymával és a szalonnával.
Meghintjük reszelt sajttal.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 25 perc alatt megsütjük.


4 megjegyzés:

  1. A téli vásárok kedvelt ínyencsége. Mi is nagyon szeretjük. Nagyon szemrevaló lett a tiéd, külön tetszik a pirított szalonna rajta, az egész nagyon étvágygerjesztő. :)

    VálaszTörlés
  2. és hőlégkeverés nélkül mennyi idő?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sütési idő ugyanannyi, de a hőmérséklet 180 helyett 200 fok.

      Törlés