PrintFrendly

2018. november 10., szombat

Pirított hagymás gyökérkenyér


Korábban már többször készítettem gyökérkenyeret. Szeretem, mert roppant egyszerű, frissen a család imádja a ropogós héját. Most kicsit merészebb voltam és megbolondítottam némi sült hagymával. Igazán különleges lett a végeredmény. Azt hiszem hamarosan újra meg kell sütnöm, mert nagyon hamar elfogyott és a család repetát kér :-)
Hozzávalók 2 kenyérhez:
*50 dkg liszt
*2 csapott teáskanál só
*3,5 dkg friss élesztő
*4 dl víz
*2 evőkanál olaj
*5 dkg konyhakész pirított hagyma

A lisztet elkeverjük a sóval, hozzáadjuk az olajat, a vízbe morzsolt élesztőt. Egy fakanállal összedolgozzuk. 
Lefedve egy kelesztő tálban 8-10 órát hagyjuk pihenni a konyhapulton. 
Két részre osztjuk. Erősen lisztezett felületre borítjuk. Lisztezett kézzel téglalap alakúra ellapogatjuk. Rászórjuk a pirított hagymát. Feltekerjük, mint a bejglit. Párszor megcsavarjuk. 
Sütőpapíros tepsire rakjuk. Kb. 30 percet pihentetjük. A műveletet megismételjük a maradék tésztával is.
A sütőt előmelegítjük, az aljába teszünk egy kis tálkába vizet. A kenyeret 200 fokon hőlégkeveréssel kb. 40 perc alatt megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni. Recés késsel szeleteljük.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése