PrintFrendly

2018. május 22., kedd

Pehelykönnyű apró palacsinta


Az elkészült eperdzsemhez úgy gondoltam, hogy kihagyhatatlan a palacsinta. Mivel a gyerekek az apróbb fajtát szívesebben fogyasztják, ezért a sütőporos, amerikai változatot készítettem ebéd utáni desszertként. 
Nagyon egyszerű, pár perc alatt összeállítható, és a végeredmény egy könnyű, puha desszert, ami nem túl édes. A dzsem jól vizsgázott, a palacsinta is pillanatok alatt elfogyott.
Hozzávalók kb. 14 tenyérnyi palacsintához:
*2 kisebb tojás
*0,5 kk só
*1 csapott ek cukor
*20 dkg liszt
*0,5 tasak sütőpor
*2 ek vaj megolvasztva
*3 dl tej

A tojásokat habosra keverjük a sóval, cukorral. 
Beleszitáljuk a sütőporos lisztet. 
Hozzáadjuk az olvasztott vajat. 
Végül a tejjel csomómentesre keverjük. 
Olajjal kikent palacsintasütőben kis adagokban kisütjük. 
Ízlés szerint lekvárral, nutellával, vagy gyümölcsmártással kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Soha nem teszek a palacsintatésztába cukrot, mert attól ragad, könnyebben odaég. A töltelék amúgy is általában édes, semmit nem vesz el az élvezeti értékéből, ha a tésztába nincs cukor, sőt egyáltalán nem is érezhető.
    Egyébként szeretem a receptjeidet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig teszek, és sohasem ragad ;-) Ahány ház, annyi szokás :-)

      Törlés