PrintFrendly

2022. december 18., vasárnap

Halászlé egyszerűen

A halászlé olyan fogás, mint a töltött káposzta, ahány ház, annyi szokás alapon sokfelé másképpen, máshogyan készül. Nos, most először főztem én is, mint ahogyan olyan sok mindent, most is anyukám útmutatása alapján készítettem. Nem túl nagy adag lett, nem is olyan sok halból, de ez a négyfős családunknak éppen elegendő. Én most pontyfiléből főztem, így is igazán ízletes lett. Aki szereti, ízesítheti csípős paprikával is.
Hozzávalók 4 személyre
*1 kg ponty
*2 nagy fej vöröshagyma
*2 nagyobb paradicsom
*2 nagyobb paprika
*1 tk só
*1 kk őrölt bors
*3 tk fűszerpaprika
*2 ek csemege paprikakrém
 
A halat alaposan megtisztítjuk, feldaraboljuk és annyi szeletet, amit szeretnénk majd egyben kínálni, félretesszük. A többi halrészt háromszoros mennyiségű vízben feltesszük főzni. Hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, paprikát, paradicsomot és fűszereket. Lefedve magas lángon puhára főzzük. Majd sűrű szitán átpasszírozzuk. A visszamaradt levet szükség szerint még utánízesítjük. A félretett halszeleteket óvatosan a levesbe engedjük és kb. 10 perc alatt készre főzzük. A levest melegen kínáljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése