PrintFrendly

2015. január 1., csütörtök

Húsos lencseleves

Eddig úgy tudtam, hogy nem is szeretem a lencsét. Egyszer kóstoltam főzelék formájában, de nem ízlett, az nem az én konyhámban készült. Ez már jó rég történt. Aztán a karácsony előtti bevásárláskor mégis leemeltem egy tasakkal a polcról. Próba szerencse. A sárgaborsót imádom, tavaly újévi leves készült belőle. Most a lencsét eme leves mintájára főztem.
Képzeljétek el, hogy rájöttem, mégis szeretem a lencsét :-D Nekem ízlett, bár a gyerekek nem kedvelték. 


Hozzávalók 6 főre:
*15 dkg lencse
*1 kisebb csirkemell filé
*4 szál sárgarépa
*3 kisebb szál petrezselyem
*6 kisebb db krumpli
*1 közepes fej vöröshagyma
*3 ek olaj
*1 kk só
*1 nagy csipet őrölt bors
*1 tk őrölt pirospaprika
*1 tk házi ételízesítő (esetleg 1 leveskocka)
*1 ek házi darált paprika (esetleg 1 tk paprikakrém)

A lencsét előző este bő, forró vízbe áztatjuk.
Másnap a húst apró kockára vágjuk.
Minden zöldséget alaposan megtisztítunk. A vöröshagymát apró kockára, a sárgarépát és a petrezselymet vékony karikára, a krumplit kockára vágjuk.
Olajat forrósítunk, majd a hagymát üvegesre pároljuk rajta, ezután hozzáadjuk a húst, fehéredésig pirítjuk. A répát, petrezselymet és a lecsöpögtetett lencsét is hozzáadjuk.
Felengedjük 2-2,5 liter vízzel (attól függően, hogy milyen sűrű levest szeretnénk).
Ízesítjük a fűszerekkel.
Fedő alatt addig főzzük, míg a hús, a zöldségek és a lencse is már majdnem puha, ezután a krumplit is hozzáadjuk.
Melegen kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is ilyesmi volt, mert állítólag nem szeretjük a lencsét. Én füstölt tarját tettem bele és a férjem még egy kis házi kolbászt, a többi ugyanígy készült. Én lencsegulyásnak kereszteltem.
    Boldog Új Évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Te változatod is nagyon fincsi lehet :-) Neked is boldog új évet kívánok!

      Törlés