PrintFrendly

2016. február 8., hétfő

Petrezselyem hajtatása télen



Biztosan észrevettétek, hogy szívesen használok mind ízesítésre, mind díszítésre friss petrezselyemlevelet. Nos, nyáron ezzel nincs is gond, hisz csak kimegyek a kertbe és szedek pár szálat. De most télen, a kinti bokrok is pihennek, nem igazán van rajtuk használható, dús levél. (Minden évben hagyok a földben és cserépben is pár gyökeret télre.) Sajnos nincs olyan védett és világos helyiségünk vagy ablakos pincénk, ahol kedvező feltételekkel telelne át. Ezért mindig hajtatok a lakásban és folyamatosan áll rendelkezésre petrezselyemzöld. 
Ezt úgy csinálom, hogy szükség van egy kis tálra, ami nem túl magas. Erre én most egy kiürült és alaposan kimosott krémsajtos dobozt használtam. Veszek pár darab egészséges petrezselyem gyökeret és pár napra zacskóba téve hagyom a hűtőben. Ekkor kiválasztom azokat, amiknek a tetején pici zöld hajtások jelennek meg. A gyökerek tetejét levágom kb. 5-6 cm hosszan és beleállítom az előkészített edénykébe. Engedek bele sima csapvizet. Nem sokat, épp csak kb. 1 cm magasságban. A napos, konyhaablakba teszem és várok. 
Naponta megforgatom, mert a levelek a fény felé fordulnak és ellenőrzöm a vizet alatta, ha szükséges, pótolom. Amit most a képen láttok, az egy kb. 8 napos lombozat. 
Ez a módszer nekem bevált, ajánlom kipróbálásra. Sajnos a boltokban árult cserepes változatok nekem mindig kipusztulnak.

A Facebookon is megtaláltok.

8 megjegyzés:

  1. Nekem is mindig kipusztulnak a cserepes petrezselymek. Viszont a múltkor a zöldségesnél találtam gyönyörű petrezselyemgyökeret, aminek kis zöldje volt. Vettem egyet próbára, és egy kávéscsészében most hajtatom az ablakpárkányon, pont ahogy leírtad.

    VálaszTörlés
  2. Szia Andrea!
    Jól értem hogy levágod a tetején a kis új hajtást? Akkor hogy fog újra hajtani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A petrezselyem gyökér tetejét vágom le, ahol megjelennek a hajtás kezdemények, nem pedig magát a hajtást. A maradék petrezselyem szál pedig hagyományos módon felhasználható főzéskor.

      Törlés
    2. A petrezselyem fold alatti reszet , a karogyokeret vagjuk rovidebbre...felso reszet ,a hajtasokat nem bantjuk...

      Törlés
  3. Szia Andrea!
    Jól értem hogy levágod a tetején a kis új hajtást? Akkor hogy fog újra hajtani?

    VálaszTörlés