PrintFrendly

2016. február 22., hétfő

Kerek almás-morzsás pite



Hű, nagyon vágytam egy kis almás sütire. De nem akartam nagy adagot készíteni belőle. Ezért előkerestem a kerek piteformát. Bevallom, most csak találomra próbáltam a mennyiségeket adagolni, igazítani a forma méretéhez. Nem akartam se vastag tésztásat, se túl vékonyat, a középutat próbáltam megtalálni. Pár fonnyadtabb almát emeltem ki a gyümölcsös kosárból, az lett a töltelék alapja. A morzsa a tetején ropog, amit a fahéjas alma és a puha tészta remekül kiegészít. Legközelebb reszelek egy kis citrom héját is a tésztájába, mert az most bizony kimaradt.
Hozzávalók egy 24 cm-es formához:
Morzsához:
*5 dkg margarin
*7 dkg liszt
*7 dkg cukor

Tésztához:
*25 dkg liszt
*1 nagy csipet só
*1 púpos kk sütőpor
*7 dkg porcukor
*0,5 tasak vaníliás cukor
*1 kisebb tojás sárgája
*12 dkg margarin
*2 púpos ek tejföl

Töltelékhez:
*5 nagyobb alma
*0,5 tasak vaníliás cukor
*1 púpos ek cukor
*1 tk őrölt fahéj
*1 ek étkezési búzadara

Legelőször egy kerek, kerámia piteformát vékonyan kikenünk margarinnal és megszórjuk liszttel.
A morzsát készítjük el utána. A lisztet, a cukrot és a margarint egy tálba mérjük, majd lazán összedolgozzuk. Nem kell, hogy összeálljon, csak morzsás legyen. Lefedve a hűtőbe rakjuk.
a tésztához a lisztet egy tálban elkeverjük a sóval, sütőporral, porcukorral, vaníliás cukorral. Elmorzsoljuk benne a margarint, hozzáadjuk a tojás sárgáját, majd a tejföllel könnyű, de nem ragadós tésztát gyúrunk.
Lisztezett felületen a forma méretére nyújtjuk úgy, hogy egy egész pici pereme is legyen.
Az előkészített formába terítjük.
Egy villával kicsit megszurkáljuk és megszórjuk kevéske búzadarával. (Helyette használható kekszmorzsa vagy darált dió is.)
Előmelegítjük a sütőt. A töltelékhez az almákat meghámozzuk, a reszelő nagy lyukán lereszeljük. A levét kicsavarjuk, erre nem lesz szükségünk. Az almát ízesítjük cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal és jól összekeverjük.
A tészta tetejére simítjuk.
A hűtőből kivett tésztát a töltelékre morzsoljuk.
Az előmelegített sütőbe toljuk, ahol 180 fokon hőlégkeveréssel 30 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk kihűlni és porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése