PrintFrendly

2016. február 25., csütörtök

Egyszerű zöldborsóleves májgombóccal



Gondolkodtam, milyen leves is készüljön ebédre. Valami kis könnyű zöldségest terveztem. Ahogy benéztem a fagyasztóba, már meg is láttam a sok zöldborsót. Igen, ez mindenképpen kerül bele, hisz olyan csodás volt a tavalyi termés, hogy még van belőle bőségesen. De akkor eszembe jutott, hogy úgy ennék egy kis májgombócot, olyan Anyukám félét. Persze gombócnak nem nevezném, mert a formája nem olyan, de úgyis csak az íze a fontos. Pont olyan lett, amilyenre emlékeztem ;-)
Hozzávalók 6 főre:

Gombócokhoz:
*3 egész csirkemáj
*1 kis csokor friss petrezselyemlevél
*2 nagyobb tojás
*0,5 kk só
*1/3 kk őrölt bors
*3 csapott ek liszt
*3 csapott ek zsemlemorzsa
*2 ek olaj

Továbbá:
*3 nagyobb sárgarépa
*3 kisebb petrezselyem
*1 közepes karalábé
*6 nagyobb darab krumpli
*2 dl zöldborsó (házilag eltett mirelit)
*1 közepes fej vöröshagyma
*3-4 ek olaj
*1 kk só
*1 nagy csipet őrölt bors
*1 tk fűszerpaprika
*1 tk házi ételízesítő (esetleg 1 leveskocka)

Először a gombócokhoz a megtisztított csirkemájat egy kisebb vágódeszkán egy kés tompa felével elkaparjuk. Hozzáadjuk az apóra vágott friss petrezselyem levelet, a sót, a borsot, a fokhagymakrémet, a tojásokat, jól elkeverjük.
Beleszórjuk a lisztet és a zsemlemorzsát és alaposan összeforgatjuk, félretesszük.
A megtisztított zöldségeket előkészítjük, a krumplit és a karalábét felkockázzuk, a répát és a petrezselymet karikára vágjuk. (Nekem vastag volt a répa, ezért fél karikára vágtam.)
A vöröshagymát apróra kockázzuk és az olajon üvegesre pirítjuk, majd rászórjuk a répát, a karalábét és a petrezselymet. Felengedjük bőven vízzel és ízesítjük a fűszerekkel.
Ha már majdnem puhák a zöldségek, akkor egy kiskanál segítségével a májas masszából kis adagokat a forró levesbe engedünk, majd hozzáadjuk a krumplit és a zöldborsót is.
Mérsékelt lángon addig főzzük, míg a galuska és a zöldségek is megpuhulnak.
Ha szükséges, még ízesítjük sóval, illetve borssal.
Melegen, azonnal kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése