PrintFrendly

2016. február 13., szombat

Cukorkás fánkok az ovis farsangra



Nagy dilemmában voltam, hogy mit is készítsek az ovis farsangi buliba. Férjem javasolta, hogy legyen cukorkás fánk, annak biztosan örülnek majd a gyerekek, hisz a mi két csemeténk is rajong a cukorkás finomságokért. Úgy döntöttem, hogy a gyorsabb, sütőporos változatot sütöm és már hajnali ötkor neki is álltam. 
Mire felkeltek a gyerekek, kész is volt a fánk.
Hozzávalók 40 db fánkhoz:
*58 dkg liszt
*1 tasak sütőpor
*1 nagy csipet só
*2 kisebb tojás
*6 púpos ek porcukor
*2 tasak vaníliás cukor
*4 dl tejföl
*8 dl olaj a sütéshez
*18 dkg étcsokoládé
*3 ek olaj
*színes cukorkák

A lisztet egy tálba szitáljuk, majd elkeverjük benne a sót és a sütőport.
Egy másik tálban a tojásokat simává keverjük a porcukorral, vaníliás cukorral és a tejföllel.
Hozzáadjuk a sütőporos lisztet és jól összedolgozzuk.
Lisztezett felületen 0,5 cm vastagra elnyújtjuk.
Egy közepes pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. (Nálam 5,5 cm-es volt)
Ízlés szerint készíthetünk lyukat is a közepébe.
(Ezt én egy alma magház eltávolítóval oldottam most meg.)
Bő, forró olajban, közepestől egy picit kisebb lángon mindkét oldalukat szép pirosra sütjük. (Célszerű figyelni, mer gyorsan sül.)
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Közben a csokoládét sajtreszelőn lereszeljük, hozzáadjuk az olajat.
Vízgőz felett felolvasztjuk, megmártjuk benne a fánkok tetejét, majd egy kis idő után megszórjuk cukrokkal.
Ha azonnal tennénk ezt, akkor könnyen lecsúsznak a nagyobb golyók vagy az apróbbak a csokoládéba süllyednek.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése