PrintFrendly

2016. február 28., vasárnap

Fahéjas mézes szelet



Bevallom, kicsit féltem eddig az ilyen lapos, tepsi hátán sütős desszertektől. De annyira megtetszett ez a süti, hogy rávettem magamat és elkészítettem. Hát, az eredeti recept 30 dkg lisztet írt, amivel egy olyan ragacsos masszát kaptam, hogy kezelhetetlen volt. Vettem egy nagy levegőt és némi bátorságot, majd elkezdtem adagolni hozzá a lisztet. 50 dkg-nál mondtam azt, hogy már egész jól lehetett nyújtani. Gondoltam, még lehet belőle valami. Kisült, összeállítottam a krémet és betöltöttem. 
Másnap izgatottan vágtam bele és láss csodát, tökéletesen puha és csodásan szeletelhető. Ízre nagyon finom, a fahéj kellemesen érezhető, az is, hogy mézes. A krém pedig pontosan elegendő, nem túl sok és nem is kevés. Azt tudom mondani, hogy bátran ajánlom a konyhában kevésbé gyakorlott háziasszonyoknak is. Nem olyan nehéz, mint első ránézésre tűnik. Ma vendégeink jönnek, így ez lesz a desszert. Bízom benne, hogy nekik is legalább annyira fog ízleni, mint nekünk.

Hozzávalók:
Tésztához:
*50 dkg liszt
*1 púpos kk szódabikarbóna
*1 csipet só
*20 dkg porcukor
*1,5 ek őrölt fahéj (1 dkg)
*4 dkg margarin
*4 ek méz
*2 közepes tojás

Töltelékhez:
*4 púpos ek liszt
*5 dl tej
*20 dkg margarin
*15 dkg porcukor

A tésztához a lisztet egy tálba mérjük és elkeverjük a sóval, szódabikarbónával, porcukorral és a fahéjjal. Beleütjük a tojásokat és belecsorgatjuk a megolvasztott, de nem forró margarint és mézet.
Összedolgozzuk. Ha morzsálódik, egy kevés tejjel lazítunk rajta.
Három egyenlő részre osztjuk.
Lisztezett felületen téglalap alakúra, kb. 30*20cm nagyságúra elnyújtjuk. Így kb. 3 mm vastag tésztát kapunk.
A sodrófa segítségével sütőpapírra fektetjük.
A másik két tésztával is ugyanígy járunk el.

Egy tepsi hátlapjára rakjuk sütőpapírostól és előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 8 perc alatt megsütjük.
Majd a forró tepsiről a sütőpapír segítségével lehúzzuk és hagyjuk teljesen kihűlni.
Addig a krémet is elkészítjük. A lisztet csomómentesre keverjük a tejjel és mérsékelt lángon sűrűre főzzük.
Amíg kihűl, a margarint habosra keverjük a porcukorral.
Majd a két részt összekeverjük.

Egy lapot lefektetünk, rákenjük a krém felét, befedjük a második lappal, aminek a tetejére simítjuk a maradék krémet. Végül a sort a harmadik lappal zárjuk.
Legalább egy éjszakára hideg helyre tesszük (nekem nem volt hely a hűtőben, de hideg helyen így is tökéletesen megpuhult reggelre).
Porcukorral meghintjük és egy éles késsel szépen szeletelve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése