PrintFrendly

2015. július 30., csütörtök

Sajtos-virslis kocka

A világhálón, egy orosz oldalon láttam meg ezt a finomságot és ma el is készítettem. Először nagyon kétségbe estem, hisz a recept minden utasítását betartottam és a sütőben szépen megemelkedett, bár a közepe inkább felpúposodott, majd amikor a végén kivettem, visszaesett és hepehupás lett a teteje. Melegen nem lehet, csak kihűlt állapotában szépen szeletelni. Viszont a szépséghibák ellenére nekem nagyon ízlett. Erősen hasonlít egy sajtos-virslis muffinra. Friss paradicsommal, uborkával kiváló uzsonna.


Hozzávalók 4 főre:
*15 dkg liszt
*0,5 tasak sütőpor
*20 dkg sajt
*20 dkg pulyka virsli
*2 nagyobb tojás
*1 csipet só
*25 dkg kefir
*1 tk olaj a forma kikenéséhez

A sütőt előmelegítjük.
Egy kisebb jénait vagy tepsit (21*21cm) kikenünk vékonyan olajjal.
A lisztet egy tálba szitáljuk, majd elkeverjük benne a sütőport.
A sajtot sajtreszelőn finomra reszeljük. A virslit vékonyra karikázzuk.
Egy tálba ütjük a tojásokat, amiben a kefirrel és a sóval simára keverjük.
Hozzáadjuk a sütőporos lisztet, majd csomómentes masszává keverjük.
Végül beleforgatjuk a reszelt sajtot és a felkarikázott virslit.
Az előkészített jénaiba vagy tepsibe simítjuk.
180 fokon hőlégkeveréssel kb. 35 perc alatt megsütjük.
Tűpróbával ellenőrizzük.
Nekem a sütési idő vége felé a teteje nagyon barnult, ezért a középső rácsról az alsóra raktam.
Ha kihűlt, egy éles késsel felszeleteljük, és friss zöldségekkel kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése