PrintFrendly

2015. június 18., csütörtök

Húsos töltött tök

A cukkini mellett a főzőtök is szépen hozza a fiatal terméseit. Az első darabokat egyszerűen megtöltöttem. 


A rakott karfiol készítésénél használt tölteléket vettem alapul és a tetejét sajtos tejföllel és füstölt sajttal borítottam. 
Nagyon finom és laktató lett. Külön köret nem készült hozzá.

Hozzávalók 4 főre:
*2 közepes főzőtök (2*800g)
*125 g rizs
*500 g darált sertéshús
*1 közepes fej vöröshagyma
*3 ek olaj
*1 csapott kk só
*1 késhegynyi őrölt bors
*0,5 dl víz
*5 jó púpos ek tejföl
*1 csipet só
*8 dkg trappista sajt
*5 dkg füstölt trappista sajt

A tököket jól megmossuk, kicsit megtörölgetjük (én nem hámoztam meg, mert elég zsenge volt a héja), hosszában kettévágjuk és a magvas részt kikaparjuk (ezt most nem használtam fel).
Meghintjük kevés sóval és félretesszük.

A vöröshagymát megtisztítjuk, felkockázzuk és kevés olajon üvegesre pároljuk.
Hozzáadjuk a darált húst, fehéredésig pirítjuk rajta, ízesítjük sóval, borssal, fokhagymakrémmel, felengedjük 0,5 dl vízzel.
Fedő alatt addig főzzük, míg a hús megpuhul (nálam kb. 30 perc volt), majd hagyjuk a levés elfőni.
Közben a rizsát sós vízben puhára főzzük, leszűrjük és lecsepegtetjük.
A húsos részt összeforgatjuk a rizzsel.

A tökökből a keletkező levet kiöntjük, majd 2-3 evőkanál olajjal kikent tepsibe fektetjük.
A csónakokba töltjük a rizses húst.
A tejfölt elkeverjük egy kevés sóval, majd belereszeljük a sajtot és jól átforgatjuk.
Rákanalazzuk a töltelékre és befedjük vele.
Füstölt sajtot reszelünk a tetejére.

Előmelegített sütőbe toljuk, ahol 180 fokon hőlégkeveréssel addig sütjük, míg a tök megpuhul, a villa hegye már könnyen belemegy. (Nekem ez 45 perc volt.)
Melegen, azonnal kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése