PrintFrendly

2013. október 17., csütörtök

Tejfölös fehérbab leves házi csipetkével

Tegnap ebéd után a gyerekek olyan hosszút aludtak, hogy volt időm egy kis csendes csipkelődésre, készítettem egy tojásból csipetkét. A mai bablevesbe pont jól jött. 


Hozzávalók 4 főre:
  • 20 dkg fehér bab
  • 3 kisebb szál sárgarépa
  • 1 tojásból készült házi csipetketészta
  • 1 kisebb babérlevél
  • 1 púpos kk só
  • 2 nagy csipet őrölt bors
  • 0,5 leveskocka
  • 2 csapott ek liszt
  • 2 ek olaj
  • 1 tk fűszerpaprika
  • 2 dl tejföl
A babot alaposan megtisztítjuk. Én most konzervet használtam, ami előfőzött, ezért azt csak jól átmostam és hagytam lecsöpögni.
A sárgarépát megtisztítjuk, karikára vágjuk.
A répát felengedjük vízzel és feltesszük főni.
Beledobjuk a babérlevelet, a leveskockát, beleszórjuk a sót és a borsot.
Ha már roppanós a répa, hozzáadjuk a csipetkét. Ha már puha a tészta, beleöntjük a lecsöpögött babot.
Hagyjuk még főni, míg elkészítjük a rántást.
A lisztet elkeverjük az olajjal egy kis lábasban. Kis lángon világosra pirítjuk. Kevéske, kb. 0,5 dl vízzel csomómentesre keverjük, beleszórjuk a fűszerpaprikát, majd a tejföllel krémesítjük.
Ha már eléggé megpuhultak az alkotóelemek, a leves levéből pár kanállal merünk a rántásba és az egészet a levesbe csorgatjuk.
Hagyjuk felfőni.
Melegen kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése