PrintFrendly

2016. május 14., szombat

Fonatos kakaós patkó kalács



Meglátni és azonnal szerelembe esni esete volt. Így van ez a kalácsokkal. Egy korábbi napon, épp a telefonomon a világhálót böngésztem, amikor megláttam egy képet egy kaláccsal. Azonnal elmentettem, bár azóta sem tudom, hogy ki készítette és azt sem, hogy hogyan. Akkor csak azt tudtam, ezt meg kell sütnöm. 
Majd egy idő után, a képeket nézegetve ráleltem erre a fotóra a mobilomban. Bár csak sejtettem, hogy mi lehet a technikája a formázásnak, de belevágtam.  A saját receptemmel, a saját elképzelésemmel, de elkészült és itt láthatjátok. A kész kalácsot nézegetve a szívemet melegség járta át, gyönyörködtem benne. Szinte sajnáltam felvágni. De meg kellett kóstolni és finom lett. 
Nem túl édes, de mégis belül puha, foszlós. Örülök, hogy megcsináltam :-)

Hozzávalók:
Tésztához:
*50 dkg liszt
*0,5 kk só
*2,5 dkg friss élesztő
*2 dl tej
*2 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 egész tojás
*10 dkg margarin

Töltelékhez:
*1 csapott ek cukrozatlan kakaópor
*2 ek cukor
*1 púpos ek margarin olvasztva

Továbbá:
*1 tojás lekenni
*2-3 ek tej átgőzölni

Az élesztőt a langyos tejbe morzsoljuk, megszórjuk egy evőkanálnyi cukorral, majd hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a maradék cukrot, a vaníliás cukrot, a tojást és az olvasztott margarint.
Alaposan kidagasztjuk.
Letakarva kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
Egy kis tálban a cukrot elkeverjük a kakaóporral. Egy nagyobb méretű tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen kb. 0,5 cm vastagra és téglalap alakúra elnyújtjuk.
Képzeletben vízszintesen két sávra osztjuk a tésztát.
Az alsó részt lekenjük egy kevés olvasztott margarinnal és megszórjuk a cukros kakaóval.
A cukros részt bejgli szerűen feltekerjük.
A felső sávot egy éles késsel 1 cm vastag csíkokra vágjuk.
3-3 csíkot lazán összefonunk.
A fonatokat a kalácson körbetekerjük. A fonatok végeit a kalács alá hajtjuk.
A szélén maradó két csíkot levágjuk.
A kalácsot az előkészített tepsibe átemeljük, és patkó alakúra hajlítjuk.
Letakarva legalább még 30 percet hagyjuk kelni.
Lekenjük egy egész, felvert tojással.
Előmelegített sütőbe toljuk, ahol 180 fokon hőlégkeveréssel kb. 28 perc alatt szép, közepesen sötétre sütjük.
A sütőből kivéve azonnal lekenjük tejjel és konyharuhával letakarva pár percig hagyjuk átgőzölni.

A Facebookon is megtaláltok.

3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép lett tényleg!
    Es biztos finom is, mert a szokasos kelt tesztad receptje mindig tokeletesen sikerül nalam is.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés