PrintFrendly

2016. május 8., vasárnap

Citromfűszörp újra



Idén újra készítettem citromfű szörpöt. Igaz, most egy kicsit más tematika szerint, mint tavaly, de így is remek lett. Mindig nagy sikere van, egy finom ebéd után jól esik nagy pohár belőle. 
Nagyszerű ajándék is lehet, ha mondjuk, vendégségbe megyünk. Ebből a mennyiségből kb. 6 db 3,3 dl-es üvegnyi szörp lett.
Hozzávalók:
*2 nagy marék citromfű levél
*2 nagyobb kezeletlen citrom
*2 liter víz
*1,5 kg cukor
*1 kis tasak étkezési citromsav (8g)

A leveleket folyó víz alatt leöblítjük, majd egy tálba szórjuk és ráöntünk 2 liter csapvizet.
A megtisztított, kezeletlen citromot vékony karikára vágjuk, és a vízbe rakjuk.
Legalább egy napra a hűtőszekrénybe téve hagyjuk, hogy az ízek kioldódjanak.
Másnap leszűrjük. (Erre én egy textilpelenkát használtam.)
Egy fazékban felforraljuk, beleszórjuk a cukrot, a citromsavat.
Forrástól számítva kb. 25-30 percig hagyjuk lassan zuborogva főni.
Majd az előkészített üvegekbe töltjük.
Lezárjuk, és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

A Facebookon is megtaláltok.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Andi!

    De szépek ezek a szörpikék! Gratulálok hozzájuk. Nem is tudom, hol szerezzek citromfüvet...de meg fogom csinálni, nagy kedvet kaptam hozzá.

    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi, Nagyobb kertészetekben biztosan találsz, de láttam már például az Obiban is :-) A szörpöt pedig érdemes elkészíteni, mert nagyon finom ;-)

      Törlés
    2. Köszönöm a tippeket, így már könnyű lesz! Legyen szép napod: Andi

      Törlés
  2. Kedves Andi!

    Milyen érdekes az élet! Miután írtam Neked itt a blogon, elmentünk sétálni egy szép helyre. Egy fiatal pár éppen bodzavirágot szedett, és mi is kedvet kaptunk hozzá, hazahoztunk egy zacskónyit. Most éppen ázik, szaladok le citromért és citromsavért, mert bodzaszörp készül belőle. Ez az első szörp készítésünk, igazi családi program lett belőle. :)

    Üdvözöllek: Andi

    VálaszTörlés