PrintFrendly

2015. február 26., csütörtök

Rántott krumplileves

Reggel óta szakad az eső és rettenetesen sötét van. Egy meleg leves hiányzott, de nem szerettem volna sok időt eltölteni vele a konyhában. Tejfeles krumplilevesnek terveztem, de közben meggondoltam magamat és egyszerűen csak berántottam. Fél óra alatt, alig pár hozzávalóból el is készült. Tudom, sokan nem rajonganak a levesekért, (többek között kis családom fiú tagjai sem) de néha igenis jól esik. Olyan egyszerű, hogy tétováztam, felkerüljön-e a blogra, de hátha valaki egy épp ilyen ötletet keres erre a szomorkás (hó-végi) napra.



Hozzávalók 4 főre:
*70 dkg krumpli
*1,5 liter víz
*1 kk só
*1 tk házi ételízesítő (esetleg 1 leveskocka)
*1 csipet bors
*2 púpos ek liszt
*3 ek olaj
*1 tk őrölt pirospaprika

A krumplit megtisztítjuk, majd felkockázzuk.
Felengedjük vízzel, ízesítjük sóval, borssal, házi ételízesítővel (esetleg leveskockával) és addig főzzük, míg a krumpli megpuhul.
Közben a lisztet csomómentesre keverjük az olajjal és mérsékelt lángon világosra pirítjuk.
A lángról lehúzva elkeverjük a pirospaprikával, majd a levesbe csorgatjuk.
Ha besűrűsödött, el is zárhatjuk.
Melegen kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése