PrintFrendly

2015. február 21., szombat

Jojó fánk

Ez egy nagyon érdekes sütemény, ami tulajdonképpen csak a formájában hasonlít a fánkhoz. Két nap alatt két alkalommal sütöttem meg. Igaz, hogy picit időigényes az elkészítése, de valóban egy nagy adag és igazán finom, mutatós édesség.
A leírt mennyiségből 35 db fánk született, de bőven maradt meg krém. Ezért érdemes a krém mondjuk felezni vagy csak kétharmad mennyiséget készíteni. A megtöltött fánkok még kemények, ezért ajánlatos legalább egy éjszakát hagyni puhulni, mert a tészta a krémet magába szívja, így lesz puha, omlós.
A receptet itt találtam.


Hozzávalók kb. 35 db sütihez:
Tésztához:
*3 tojás
*30 dkg cukor
*5 ek tej
*2 dkg szalagáré
*5 csapott ek zsír felolvasztva
*75 dkg liszt
*1 csipet só
*2-3 csapott ek tejföl

Krémhez:
*6 ek liszt
*8 dl tej
*4 tojás
*1 tasak vaníliás cukor
*4 ek cukor
*20 dkg porcukor
*20 dkg margarin

Tetejére:
*5 dkg étcsokoládé
*1 tk olaj

A szalagárét jól elkeverjük a tejben és hagyjuk kicsit feloldódni. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a felolvasztott zsírt és a szalagárés tejet. Jól összekeverjük és lefedve a hűtőbe rakjuk egy éjszakára.
Másnap hozzáadunk egy csipet sót, a lisztet és kézzel elkezdjük összedolgozni. Ha nem állna össze a tészta, akkor fokozatosan hozzáadunk egy kevés tejfölt. A tészta linzer lágyságú lesz.
Lisztezett felületen kb. 3-4 mm vastagra nyújtjuk. (Én a masszát két részre vettem és két részletben végeztem a nyújtást, hogy kényelmesebben elférjek a felületen.)
Majd egy lisztbe mártott 4 cm-es pogácsa szaggatóval kiszúrjuk a korongokat.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, egymás között egy kevés helyet hagyva. Inkább felfelé fognak nőni, de szélesednek is sütés közben.
Előmelegített sütőben 180 fokon hőlégkeveréssel 10 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk teljesen kihűlni.
A krémhez a lisztet csomómentesre keverjük kevés tejjel, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, a vaníliát és a cukrot, majd a maradék tejjel simára keverjük.
Mérsékelt lángon sűrűre főzzük.
Amíg hűl, a porcukrot habosra keverjük a margarinnal.
Ha a főzött krém is kihűlt, összekeverjük a porcukros résszel.
Egy habzsák segítségével kb. 1 púpos evőkanálnyi krémmel összeragasztunk két tallért.
A csokoládét az olajjal forró vízgőz felett felolvasztjuk és a fánkok tetejét becsíkozzuk vele. (Erre egyszerűen egy evőkanalat használtam, belemártottam a csokiba és hagytam a csokit lecsorogni, miközben az egymás mellé fektetett fánkok felett oda-vissza húzogattam a kanalat.)

A Facebookon is megtaláltok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése