PrintFrendly

2015. február 16., hétfő

Finom tokány

Ismét blogot kóstoltam és újra Csaba egyik finomságát készítettem el. Az elnevezése igazán találó, mert ez valóban egy nagyon finom húsos, zöldséges tokány. Én most pulyka helyett csirkéből készítettem és kicsit lazítottam egy kevés tejföllel is, mert nem lett elég szaftos. Valószínűleg több liszttel sikerült behabarnom. 
Köszönöm szépen a remek receptet!


Hozzávalók 4 főre:
*1 nagy csirkemell filé
*1 nagy sárgarépa
*1 kisebb karalábé
*1 dl zöldborsó
*1 közepes fej vöröshagyma
*1 ek liszt
*2 dl natúr joghurt
*1 ek tejföl
*1 kis csokor petrezselyemlevél
*1 kk só
*1 nagy csipet bors
*2 ek olaj

A megtisztított húst vékony csíkokra vágjuk, és kicsit hagyjuk lecsepegni.
Minden zöldséget alaposan megtisztítunk, majd a sárgarépát és a karalábét vékony csíkokra, a vöröshagymát apró kockára vágjuk.
A vöröshagymát az olajon üvegesre pároljuk, majd a lecsepegtetett húst fehéredésig pirítjuk rajta, majd hozzáadjuk a répát, karalábét, zöldborsót és ízesítjük sóval, borssal. Felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje, és fedő alatt hagyjuk puhára főni.
Közben a petrezselyemlevelet apróra vágjuk.
A lisztet a joghurttal csomómentesre keverjük.
Ha már puha a hús és elfőtte a levét, hozzáadjuk a habarást és belekeverünk még egy kanál tejfölt.
Ha kellőképpen besűrűsödött, beleszórjuk a petrezselyemlevelet.
Melegen, rizs körettel kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése