PrintFrendly

2015. február 3., kedd

Magvas kelt rudacskák

A blogkóstoló játék során sok finomságra leltem Csaba oldalán. Már sütöttem egy gyümölcsös sütit, de most egy sós receptet is választottam. Egyszerű, nagyon finom, omlós, még másnap is puha. Párom nagyon szereti a köménymagot, ezért most neki (is) kedveztem vele. Természetesen a magvak ízlés szerint választhatók. Biztos vagyok benne, hogy máskor is fogom készíteni :-)



Hozzávalók 2 nagy tepsi rudacskához:
Tésztához:
*60 dkg liszt
*3 dkg friss élesztő
*1 dl tej
*1 tk cukor
*1 tk só
*25 dkg margarin
*1 ek tyúkzsír
*2 tojás sárgája
*1 kis pohár tejföl (175g)
*8 dkg sajt (még jobb ha füstölt)
*1 tk lenmag
*1 tk szezámmag
*1 tk egész köménymag

Tetejére:
*1 kevés tojásfehérje
*1 tk lenmag
*1 tk szezámmag
*1 tk egész köménymag

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejbe morzsoljuk, megszórjuk a cukorral és hagyjuk felfutni.
Egy tálba szitáljuk a lisztet, elkeverjük benne a sót, hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a margarint, a zsírt, a tejfölt, a tojások sárgáját, a sajtot is belereszeljük, beleszórjuk a magokat.
Jól összedolgozzuk.
A tészta elég lágy, ez nem baj, csak ne legyen ragadós. Ha mégis az lenne, nagyon kevés lisztet dolgozhatunk bele, de nekem nem volt rá szükség.
A masszát egy éjszakára hűtőbe rakjuk. (Én erre egy fedeles kelesztő tálat használtam, amiben volt még hely a kelésnek.)
Másnap a sütőt előmelegítjük és két nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral.
A tésztát lisztezett felületen ujjnyi vastagra elnyújtjuk, késsel becsíkozzuk a tetejét.
1 cm széles és 10 cm hosszú rudakat vágunk lisztbe mártott, éles késsel, majd az előkészített tepsikbe rakjuk.
Lekenjük a tetejüket vékonyan tojásfehérjével és megszórjuk a magokkal.
180 fokon hőlégkeveréssel 20 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése