PrintFrendly

2016. június 30., csütörtök

Egyszerű ribizlidzsem



Idén olyan csodás volt a ribizli termés, hogy biztos voltam benne, hogy nagy részéből dzsem készül. Az előkészítés, tisztítás elég macerás, de azt hiszem, megéri. Azt tudtam, hogy magot nem szeretnék bele. A paradicsompasszírozón történő átnyomás kudarcba fulladt, maradt a szűrőn való átnyomás. Viszonylag sűrű lé maradt utána, ami kevesebb, mint a fele lett az induló gyümölcs mennyiségének.
A végeredmény egy olyan dzsem lett, ami már nem folyékony. Nem túl édes, de egyáltalán nem savanyú. Pont ilyet szerettem volna. 7 db kisebb, joghurtos üveget töltött meg ez a mennyiség.
Hozzávalók kb. 7 db kisebb üveghez:
*2,5 kg érett ribizli
*2 tasak 3:1-ben Dzsemfix
*60 dkg cukor

A ribizlit leszemezzük, alaposan megtisztítjuk, több léről átmossuk.
Egy fazékba rakjuk, tiszta kézzel kicsit összenyomkodjuk.
Közepes lángon addig főzzük, míg jól összeesik. (Én picit tovább főztem, elég jó sűrű lett.)
Majd egy szűrőn átnyomkodjuk.
A sűrű ribizli levet visszatesszük főni.
A cukrot elkeverjük a zselésítővel, majd ha már forr a gyümölcslé, akkor hozzáadjuk.
Folyamatos kevergetés mellett nagy lángon kb. 3 percig főzzük.
Ezután előre kifertőtlenített üvegekbe töltjük, lezárjuk.
Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

A Facebookon is megtaláltok.


1 megjegyzés: