PrintFrendly

2016. június 18., szombat

Csirkés baconkosárkák




Már készítettem korábban hasonló finomságot sonkából, de ezt a baconös változatot is mindenképpen ki szerettem volna próbálni. Nagy sikere lett. Nem is volt olyan macerás a folyamat, kicsit rosszabbra számítottam a formák bélelésénél. Zöldborsós rizs volt a köret hozzá. Nekem hidegen még jobban ízlett, mint melegen.
A receptet a Receptneked.hu oldalon találtam.

Hozzávalók 12 db kosárkához:
*18 szelet bacon szalonna
*1 nagyobb csirkemell filé
*3 nagyobb tojás
*3 csapott ek liszt
*18 dkg reszelt trappista sajt
*1 csapott kk só
*1 csipet őrölt bors
*1 csapott kk házi fokhagymakrém

Először a formát készítjük elő. Minden egyes muffin mélyedés oldalán körbevonjuk 1-1 szelet bacon csíkkal. Majd az aljukat kibéleljük úgy, hogy egy csíkot négy részre vágunk, majd kettőt egymáson keresztben rakunk a mélyedés aljára.
A megtisztított csirkemellet apró kockára vágjuk, és kicsit hagyjuk lecsepegni.
A tojásokat egy tálba ütjük, majd elkeverjük a sóval, borssal, fokhagymakrémmel.
Beleszórjuk a lisztet, simára keverjük, majd beleforgatjuk a reszelt sajt felét.
A csirkés masszát egyenlően elosztjuk a mélyedésekben.
A maradék reszelt sajttal megszórjuk a tetejüket.
Előmelegített sütőben 180 fokon alul-felülsütéssel kb. 40 perc alatt megsütjük.
Egy villa segítségével kiemeljük a formákból és kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

1 megjegyzés: