PrintFrendly

2015. november 14., szombat

Óriás krumplis pogácsák



Meglátni és megszeretni. Én is így voltam ezzel a pogácsával. A tegnapi ebédből maradt némi krumplipüré, de nem elegendő, ezért nem voltam rest és megfőztem a pogácsába való adagot.
Bedagasztottam és már a kelesztés alatt elhatároztam, hogy most nem falatnyi finomságokat készítek, hanem óriási pogácsákat. Lett is összesen 18 darab. Amint kisült, a gyerekek már íziben leellenőrizték, és amikor már a másodikat kérték, tudtam, hogy a recept be fog kerülni a gyűjteménybe.
Ez a finomság most nem saját ötlet alapján született, a receptet itt találtam és köszönet érte Évának.

Hozzávalók 18 db pogácsához:
*50 dkg liszt
*1 jó púpos tk só
*30 dkg főtt, áttört krumpli
*2,5 dkg friss élesztő
*1 dl tej
*1 kk cukor
*2 jó púpos ek zsír
*4 ek a krumpli főzővizéből
 *1 kisebb tojás lekenni

Krumplit megtisztítjuk, apró kockára vágjuk és sós vízben puhára főzzük.
Leszűrjük, (de a vizet felfogjuk) krumpli törővel alaposan áttörjük.
Hagyjuk kihűlni.
A tejet megmelegítjük és belemorzsoljuk a friss élesztőt. Meghintjük egy kevés cukorral és hagyjuk felfutni.
A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, majd elmorzsoljuk benne az áttört krumplit.
Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a kicsit megolvasztott zsírt, majd a főzővízből 4 evőkanálnyit.
Jól összedolgozzuk.
Meleg helyen letakarva kb. 45 percet kelesztjük.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk és lazán átgyúrjuk.
Kb. hüvelykujjnyi vastagra elnyújtjuk.
Éles késsel berácsozzuk és egy nagyobb pogácsa szaggatóval kivágjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, egymás között egy kevés helyet hagyva.
Letakarva addig hagyjuk kelni, míg a sütő bemelegszik. Ez kb. 20 perc.

Lekenjük egy egész, kissé felvert tojással.
180 fokon kb. 23 perc alatt megsütjük.

A Facebookon is megtaláltok.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése