PrintFrendly

2014. augusztus 26., kedd

Túrógombóc

Nagyon szeretem a túrógombócot, bár Anyukám is ritkán készített, én pedig még sohasem. Eddig. Most találtam itt egy egyszerű receptet, hát kipróbáltam. Nagyon ízlett, könnyű volt vele dolgozni, ment minden simán, csak nekem sok cukrot kívánt, de ez természetesen ízlés kérdése :-)


Hozzávalók:
*50 dkg túró
*2 közepes tojás
*5 púpos ek búzadara
*1 csipet só
*1 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
Morzsához:
*10-15 dkg zsemlemorzsa
*2 ek olaj

A túrót jól áttörjük (én egy krumplitörőt használtam) és hozzáadjuk a tojásokat, a sót, a cukrot, a vaníliás cukrot és jól elkeverjük. Hozzáadjuk a búzadarát és alaposan összeforgatjuk.
Lefedve a hűtőben pihentetjük legalább 2 órát.
Egy fazékban vizet forralunk 1 csipet sóval.
Amíg felforr a víz, elkészítjük a morzsát. A zsemlemorzsát az olajon picit megpirítjuk.
Kézzel közepes golyókat formázunk a masszából, és ha már forr a víz, a gombócokat szépen beleengedjük. Kb. 10 perc alatt közepes lángon megfőzzük.
Kihalásszuk a vízből, kicsit lecsöpögtetjük, és a morzsába forgatjuk.
Porcukorral meghintve kínáljuk. Ízlés szerint tejfölt is adhatunk hozzá, de a gombócok egyáltalán nem szárazak, mi ezt most elhagytuk.

2 megjegyzés:

  1. Nekem állandó vendég a konyhámban. Mindenki rajong érte. Hasonló az én receptem is. Olyan finom és könnyed. A gyerekek cukorral kikevert tejföllel szeretik. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a tejfölös változatot még nem próbáltam, de azt hiszem legközelebb megcsinálom :-)

      Törlés