PrintFrendly

2014. augusztus 13., szerda

Aszalt paradicsom

Már rég szerettem volna kipróbálni paradicsomot aszalni, de valahogy sohasem szántam rá magamat. Pedig az előző évben a Férjem meglepett egy gyümölcs és zöldség aszaló berendezéssel. Eddig csak zöld-fűszert szárítottam benne. Aztán a Katafakanala Facebookos oldalon rátaláltam Darabos Andrea receptjére és az ott lévő irányvonalat követve belevágtam. Kimondottam házi pékáruk készítésekor szeretném majd felhasználni. Pontos mennyiségeket nem írok, mert az aznapi paradicsomtermést dolgoztam fel.


Hozzávalók:
*paradicsom
*durva só
*olaj
*olivaolaj
 *ízesítéshez használhatunk fokhagymagerezdeket, rozmaringot

A paradicsomokat alaposan megtisztítjuk, kettévágjuk és a magvas belső részt kikaparjuk. Ebből a részből paradicsomlevet készítettem.
A kicsit lecsöpögtetett paradicsom feleket az aszalógép rácsaira fektetjük.
Megszórjuk durvára őrölt sóval.
Kb. 6-7 órán át aszaljuk, nálam kettes fokozaton (ez a legnagyobb a gépemen), majd időközönként cserélgetjük a tálcákat, ugyanis az alsó tálcák hamarabb száradnak.
Ezután már gyakrabban kell figyelni, ha van már kész paradicsom, azokat kiemeljük a tálcáról.
Hagyjuk teljesen kihűlni.
Alaposan kimosott, kiszárított üvegekbe rakjuk fokhagymagerezdekkel és rozmaringágakkal, felöntjük olívaolaj és napraforgóolaj 50-50%-os keverékével.

2 megjegyzés:

  1. De örülök,hogy elkészítetted! Azért kis feta sajttal,mozzarellával, pirítóssal is kóstold meg :)

    VálaszTörlés